Permalänk
Medlem

PIN-kod (Android)

Tjenixen!

Lilltjejen har lyckas sätta en pinkod på sin mobil och minns inte vilken det är, har suttit och testat massa olika nu ett tag, hon trodde hon valde 1122, men ja, 1121, 1123 osv fungerar inte

Försökte hålla in Power, Home och Vol Down samtidigt när jag startade den, för att komma åt Recovery, men då stod det någon om Odin Mode och Downloading.. Vilket jag inte riktigt kände igen från tidigare telefoner, men googlade och insåg att det kanske är rootad, köpte telefonen begagnad till henne, det är en S3 Mini om det spelar någon roll?

Vad ska jag göra, tanka hem Samsung Kies och flasha om den, för att på så sätt få bort PIN-kods låset?

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Har för mig att i äldre versioner av android att du får möjligheten att logga in på ditt Googlekonto med lösenord om du trycker fel kod för många gånger

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

@twonkey: jo, men inte i detta fallet, står bara Enter PIN code och så 0-9 och Cancel.. :/

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

power > vol up > start

Där kan du göra en hard reset.(allt kommer försvinna)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av evilsin:

@twonkey: jo, men inte i detta fallet, står bara Enter PIN code och så 0-9 och Cancel.. :/

Även om du trycker in fel kod typ 10-20 gånger? Syns bara en stund efter man tryckt fel många gånger i rad

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem

Har man inte bara 3 försök på sig att slå in pinkod? Sen om alla är fel så måste man slå in pukkoden?

Flashar du om den så lär ju knappast pinkoden försvinna då den är på simkortet. Så antingen slå fel ett par gånger så får du slå in pukkoden, eller knata in på en teliabutik tex om det är telia som är operatör och fixa ett nytt simkort.

Men tycker det låter som telefonlås bestående av en pinkod. Dvs typ mönsterlås fast pin. DVs telefonlås och inte pinkod.

Är det stock rom så ska man väl kanske kunna komma förbi telefonlåset genom samsungkontot har jag för mig, kanske bara är då man har mönsterlås.

Iaf så kan du ju återställa telefonen genom recoverymenyn. På samsungtelefoner så håller man väl nere power, volym upp och hemknappen. Fungerar inte det så finns det säkert flertal sidor och videor som visar den rätta kombinationen.

Permalänk
Rekordmedlem

Om det är pinkoden på simkortet och inte telefonen eller nått Google konto så kommer det upp en fråga om puk koden om du slår fel tillräckligt många gånger, har för mig att det är 10 försök innan puk tar över.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Zippeer: pwr, vol up och home funkar inte, den startar som vanligt, klickar jag dock pwr, vol down och home så får jag upp detta.. Och sen händer de inte så mycket mer, utan den står där.. och så får man starta om den som vanligt, http://imgur.com/a/qrmnL (ursäkta kvaliten på bilderna)

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

@creativ: jo, givetvis telefonlås, istället för t.ex mönsterlås.

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@guineapig: Coolt, det funkade! Tusen tack

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.