Forza horizon 3 tråden.

Permalänk
Medlem

Forza horizon 3 tråden.

Har en logitech g27 ratt och verkar vara problem att få den att fungera, verkar bara gå att välja standard ratten.
Verkar inte heller finnas någon exe fil att öppna med logitech profiler???
Någon som hittat en lösning på detta?
Verkar inte heller hitta någon inställning för om man vill spela med h shifter lr paddlar????
Inte heller någon inställning för känslighet för styrning????
Har en polare som kommer över om ett par timmar och vi tänkte lira, någon som har nå snabba lösningar på dessa problem???

Permalänk
Entusiast

Det är tydligen en känd bugg: http://www.windowscentral.com/forza-horizon-3-known-launch-is...
Så det finns nog inte mycket att göra åt det.

Men jag har ingen aning egentligen, använd Google Fu och du skall finna

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kollade logitech tråden, är dock inte det som är felet, har fått bekräftat genom forzas forum att dom har problem med stödet för vissa rattar och att det kommer en update så småningom om.
Har dock lyckats att få det att fungera någorlunda, genom att tvinga inställningar i logitech profiler till spelet, hade väldiga problem med känsligheten för ratten innan detta. Och gick inte att åtgärda i spelets egna avancerade inställningar för ratt........ Sjukt irriterande!
Gillar egentligen inte open world spel, vill kunna snabb välja typ av race och bil och köra, men verkar inte finnas någon sån funktion i detta spelet?
Är ju sinnessjukt snyggt dock, lär ju vara det spelet som är mest krävande just nu, åkte o köpte ett gtx 1070 igår, och ändå laggar det ibland, men antar att detta är "stuttering"?
Vet inte vad ordet betyder på svenska.
Blir inge bättre av att sänka grafikinställningarna heller, trodde att jag hade för slö processor, vilket jag också kanske har, men verkar ju som att folk har problem även med bättre, kör just nu en klenare i5a som ligger i 100% i spelet, så beställde nyss en ny i7a. Hoppas att det blir bättre
Min hårddisk ligger också i 100%, man ska väl inte behöva ha spelet på en ssd?
Hittade att man kunde ändra till manuell växel på inställningarna inför varje race, vilket är drygt?

Vad tycker ni om spelet?

Glömt info
Permalänk
Medlem

Jag måste vara blind... Men var fasiken laddar man ner demot till PC?

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Jag måste vara blind... Men var fasiken laddar man ner demot till PC?

I microsoft affären sist jag laddade ner den iaf.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Jag måste vara blind... Men var fasiken laddar man ner demot till PC?

Demot till PC kommer inte förrän den 29 tycker jag mig ha läst någonstans.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

HUR I HELVETE INTALLERAR JAG DETTA!!!!!!!!!!!!
Det står att omn jag förbokar ultimate edition så kan jag spela den 23:e idag är det den 25:e. SÅ.. HUR FAAN INSTALLERAR JAG DETTA !!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen:
Stämmer, pc kommer 29:e om man inte blev inbjuden som buggfixare.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ALmo:

HUR I HELVETE INTALLERAR JAG DETTA!!!!!!!!!!!!
Det står att omn jag förbokar ultimate edition så kan jag spela den 23:e idag är det den 25:e. SÅ.. HUR FAAN INSTALLERAR JAG DETTA !!!!!!!!!!!!!!!

Direkt från Windows Store i Windows 10.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Direkt från Windows Store i Windows 10.

Där står det bara såhär...
https://gyazo.com/a72507def83dcc7a2cf61bd842d1466f

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

Oj vad dyr den var. Dax att kyssa Gates vröv igen och hoppas man får den gratis... (medveten felstavning på allt)

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALmo:

Tryck på din profil (den lilla gubbbysten i överkanten av sidan) och välj "Downloads and updates" eller motsvarande på svenska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tryck på din profil (den lilla gubbbysten i överkanten av sidan) och välj "Downloads and updates" eller motsvarande på svenska.

inget där som är relaterat till forza där...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

@ALmo: du laddar inte ner ultimate edition du måste ladda ner en "vanlig" version på butiken som bara heter " Forza Horizon 3"

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

@ALmo: kolla om du kan ladda ner forza horizon 3 som ingår i ultimate paketet som det står att du äger

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extraq99:

@ALmo: du laddar inte ner ultimate edition du måste ladda ner en "vanlig" version på butiken som bara heter " Forza Horizon 3"

Kollade det också. Men där står det bara "denna är en del av ett paket" lr nåt.
När jag är inne på den och scrollar ner till systemkraven så är det kryss för Windows 10 trots att jag har det. Version 1511..
Sen är det kryss för RAM trots att jag har 16Gb i datorn??

Gällande Windows så läste jag att man behövde 1607 "anniversary update".
Kollade Windows update igår men den hittade inte den. Så efter jobbet idag kommer jag testa att göra en manuell uppdatering så får jag se om det funkar sen...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

@ALmo: Du kan ladda ner den manuellt genom att gå till Windows update -> Sen klicka på "Läs mer" under knappen där man söker. Sen finns det en "Download Anniversary Update" knapp.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

@ALmo: aa du måste ha anniversary edition via microsofts hemsida med ramet vet jag ej dock så borde du kunna ladda ner forza ju stod samma sak för mig med sedan kom en "ladda ner" knapp

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

är det värt att betala 899 alternativt 599 för spelet? tycker det känns sjukt dyrt för ett spel.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

@marcus84: beror på om du vill ha bonus bilarna. dock om du bara vill ha en av dem o tycker att de andra kmr vara onödiga kan du alltid skaffa vanliga och köpa den bilen du vill ha frånk auktion

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

en sak jag inte förstår mig på är att piratkopiering av spel minskar men ändå ökar priserna på spel rätt rejält. Dessutom är det ju bara digitala versioner numer och det borde ju kosta dom betydligt mindre än att släppa spel på skiva eller dylikt.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

@marcus84: det e ju sant men forza horizon 3 förstår jag eftersom på digitala så kan man ju spela på både xbox konsoler och pc

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

Nu har jag kommit in i spelet men när jag ska starta karriären så kraschar det.. Idéer??

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem

@ALmo stäng av Forzas tillgång till micken i sekretessinställningar.

@marcus84 Ja, spelet är underbart imo

Permalänk
Hedersmedlem

Tror jag ska köpa det här så fort jag kommer hem. Blir nog standardversionen eftersom jag tvivlar på att jag kommer vilja använda allt extra lullull, den är dessutom redan dyr som den är.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av marcus84:

en sak jag inte förstår mig på är att piratkopiering av spel minskar men ändå ökar priserna på spel rätt rejält. Dessutom är det ju bara digitala versioner numer och det borde ju kosta dom betydligt mindre än att släppa spel på skiva eller dylikt.

Det beror iofs på vilken tidsperiod du jämför med. NES spel gick på typ 600:- /styck. Playstation 1 spelen kunde gå loss på iaf en femhunka i butik. Tar du med inflationen i beräkningen så är nog spel billigare idag än förut.

Anledningen till att priserna inte har sjunkit med den (förmodat) minskade piratkopieringen kan ju också härledas att spel idag kostar betydligt mer att göra. Kostnaderna för ett AAA spel har ju fullkomligt exploderat de senaste tio åren. Utvecklingsteamen idag består av hundratals relativt högavlönade personer som jobbar i 2-3 år i sträck med ett enda spel.

Ang. Trådens ämne är jag sjukt sugen på spelet men jag avvaktar tills det finns tester ute på spelet med typ GTX 780/780ti eller motsvarande. Flyter det inte på i iaf medium lär man ju skaffa nytt grafikkort

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

köpte precis 899 fattigare :/ nåja hoppas det är bra iaf..

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

en sak jag inte förstår mig på är att piratkopiering av spel minskar men ändå ökar priserna på spel rätt rejält. Dessutom är det ju bara digitala versioner numer och det borde ju kosta dom betydligt mindre än att släppa spel på skiva eller dylikt.

Forza kostar 600kr precis som vanligt. De har inte höjt priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

nej aldrig mer ett windows store spel. Kraschar direkt och man kommer inte ens in i spelet. Gjort samtliga "fix" som finns samt senaste drivrutiner.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Tycker att det är ett helt fantastiskt spel, som vanligt med Forza (även om Horizon 1 och till viss del 2 var sådär) men något jag stör mig på är att spelet kraschar varje gång jag stänger ner en "köpruta". Alltså om jag tycker på tex en bil som man måste köpa för riktiga pengar, sen när jag kryssar den rutan kryssas hela spelet..

Annars har det bara kraschat en gång men det verkar finnas en hel del stutter ibland. Någon hade installerat spelet på HDD istället för SSD och blivit av med stutter, för mig låter det konstigt men konstigare saker har man ju vart med om..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz