Hur tömmer jag Temporary Internet Files? (säkert att göra?)

Permalänk
Medlem

Hur tömmer jag Temporary Internet Files? (säkert att göra?)

jag har märkt att jag fått betydligt mindre plats på min /c så jag bestämde mig för att se om jag kunde hitta å frigöra plats,
såg att /c/användare tog upp 40gb men kunde inte hitta något i mappen som tog upp den platsen, så jag laddade ner TreeSize och det hittade c/user/appdata/local/mircosoft/mircosoft/temporary internet files/low/content.ies och i sista låg det flertal filer på allt mellan 300mb upp till 2.1.

kan man radera alla dom eller kommer allt skita sig då ?

Permalänk
Avstängd

Radera skiten, är cache'ade saker från internet explorer. 300mb filerna är antagligen youtubeklipp eller liknande

Permalänk
Medlem

Starta internet explorer, tryck ctrl + shift + delete.
Boka i det du vill rensa -> rensa klart

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Eftersom det är temporära filer, så kommer ingenting hända om du tar bort de. Jag skulle dock rekommendera CCleaner (programmet eller över molnet) till att rensa onödigt skit som ligger och skräpar i Windows.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Radera innehållet i mappen bara. Det är temporära filer så ska inte vara något problem. Är en bugg att den blir så stor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Radera innehållet i mappen bara. Det är temporära filer så ska inte vara något problem. Är en bugg att den blir så stor

Intressant. Berätta gärna mer om den här buggen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Intressant. Berätta gärna mer om den här buggen.

Händer ofta om man bl.a. lyssnar på webbradio typ Sveriges Radio, då fylls den mappen upp som bara den efter ett tag och måste rensas manuellt, har rensat ett antal sådana mappar på diverse företagsdatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b1ghen:

Händer ofta om man bl.a. lyssnar på webbradio typ Sveriges Radio, då fylls den mappen upp som bara den efter ett tag och måste rensas manuellt, har rensat ett antal sådana mappar på diverse företagsdatorer.

Hm. Skumt. Har aldrig varit med om den buggen vad jag vet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Intressant. Berätta gärna mer om den här buggen.

Som b1ghen säger. Hjälpt några med att rensa. Även kollat i IE och cachen får enligt dess inställningar vara 250MB vilket är default. Inget bra på små SSD-diskar.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen gott folk!