Vilket ROM är bäst? Galaxy S5

Permalänk
Medlem

Vilket ROM är bäst? Galaxy S5

Hej SweC,

Jag har en Galaxy S5. Först tänkte jag att jag skulle strunta i att roota denna, men nu sprätter det lite i fingrarna... Jag har rootat en S3 förut, så jag är ganska säker på hur man gör... Men vilket ROM är bäst för S5 idag? Vad kör ni för ROM till er S5?

Jag har kollat på många olika ROM, men blir inte riktigt klok på vilken som är bäst. Alla säger att just deras ROM är bäst. För mig är batteritid, prestanda/flyt, kamera och möjligheten att göra mobilen personlig det viktigaste. Men extra lull-lull är alltid kul, såklart.

Vad skall jag välja?

Tack på förhand,

Permalänk
Medlem

Jag kör personligen CyanogenMod på min Galaxy S5, just för det är så enkelt att få igång allt och dom extra funktionerna (framför stock-rom), har dock ingen större koll på andra ROMs.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

@Kattus: Hur finner du prestandan o batteritid vara jämfört med stock os? Körde en rootad galaxy s2 för några år sedan, resultet var galet bra så man är allt lite sugen på att installera nytt OS på s5an också men har hört delade osåkter om det hela.

Permalänk
Medlem

@Kattus,

Tack för ditt svar.

Jag har läst en del om CyanogenMod, men likt @bergla undrar jag hur det står sig jämfört med stock och andra ROM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergla:

@Kattus: Hur finner du prestandan o batteritid vara jämfört med stock os? Körde en rootad galaxy s2 för några år sedan, resultet var galet bra så man är allt lite sugen på att installera nytt OS på s5an också men har hört delade osåkter om det hela.

Just på Galaxy S5 vet jag ej (körde stock i cirka 10 minuter innan jag lessnade), men på andra telefoner har jag inte direkt märkt varken bättre eller sämre batteritid.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Alla tycker olika. Testa en hög tills du blir nöjd.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Annars är den här väldigt trevlig!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag själv kör på Darklord till min Note 3, fungerar väldigt bra. 6.0 är den på

Permalänk
Medlem

Tack- den blir det!

Permalänk
Medlem

Jag körde cm13 sist. Snabb och stabil är då min upplevelse. Kanske lite bättre batteritiden men marginellt.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.