Samsung mms komprimering.

Permalänk
Medlem

Samsung mms komprimering.

Har en iPhone 6 och en Samsung sX mini (billig!)

Om jag skickar MMS ifrån iphonen till samsingen blir det jättebra kvalité på filmerna, skickar jag ifrån Samsungen till iPhonen blir det komprimerad, så man knappt ser vad det är på filmen.

Vill kunna skicka MMS i bra kvalité ifrån Samsungen. Hur gör jag detta?

Permalänk
Medlem

Har du provat någon annan SMS-klient? Textra är väldigt bra och populär.

Permalänk
Medlem

Ja där kan jag justera mms storleken iallfall och spela ini högre upplösning.

Vad har telia & tele2 för max storlek på mms?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Ja där kan jag justera mms storleken iallfall och spela ini högre upplösning.

Vad har telia & tele2 för max storlek på mms?

Förut låg det väl på 300kb eller 500kb, kanske är 1mb idag? Mms ska man iaf inte använda om man ska skickar bilder eller videor. Lägg på google foto, dropbox och skicka en länk, eller skicka via whatsapp eller maila. Vad som helst är att föredra framför mms.

Permalänk
Medlem

Säg det ill stenåldersmänniskan som vägrar ens installera en app i sin telefon.

Permalänk
Medlem

Mera tvärtom, det är iphone som är problemet och inte Samsung mobilen.
http://www.iphonefaq.org/archives/973359

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Mera tvärtom, det är iphone som är problemet och inte Samsung mobilen.
http://www.iphonefaq.org/archives/973359

Så du tycker att han har fel??

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Mera tvärtom, det är iphone som är problemet och inte Samsung mobilen.
http://www.iphonefaq.org/archives/973359

läs om läs rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

läs om läs rätt

Ta och gör det själv? Läs ordentligt vad som är orsaken till det ser blurrigt på ALLA iphone med MMS.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ta och gör det själv? Läs ordentligt vad som är orsaken till det ser blurrigt på ALLA iphone med MMS.

varför skulle det inte kunna vara samsungs fel? jag har en oneplus two med cyanogenmod med samma problem OP beskriver. dock gäller mitt till och med med bilder. spelar ingen roll om jag skickar till en samsung, en annan oneplus och en iphone.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ta och gör det själv? Läs ordentligt vad som är orsaken till det ser blurrigt på ALLA iphone med MMS.

Länken du postade handlade om varför det såg suddigt ut när det skickades från iphone vlket inte var TS problem. Han hade problem med att det blev komprimerat/suddigt när det skickades från en samsung.
Länken du postade säger ingenting om att det skulle bli suddigt när iphonen tar emot mms skickade från något annat märke men har du en länk som påvisar detta så får du gärna posta den.

Permalänk

Sen kan man ju prova att ange en större datamängd på MMS i sin telefon, det kan fungera har jag märkt

För iphone är sökvägen Inställningar > Mobilnät > Alternativ för mobildata > Mobilt datanätverk, sen på MMS-maxstolek kan man prova höja värdet.

Lycka till.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB