Bästa kamerana på en smartphone

Permalänk
Medlem

Bästa kamerana på en smartphone

Hej ! Undrar vilken telefon som har den absolut bästa kameran och som inte är samsung iphone eller andra stora bolag ... Alltså den bästa kameran man kan få i en smartphone och den ska va kompakt så man kan ha den i fickan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Hej ! Undrar vilken telefon som har den absolut bästa kameran och som inte är samsung iphone eller andra stora bolag ... Alltså den bästa kameran man kan få i en smartphone och den ska va kompakt så man kan ha den i fickan

De flesta företag som tillverkar smartphones är stora.. LG, Sony, Huawei, Motorola etc.
Söker du en smartphone fr något litet familjeföretag i Säffle, så finns det inte många att välja på
Vill du däremot ha en Kinalur med bra kamera är väl 1+3 bra.. Inte så kompakt men inte så stort företag i förhållande till de andra
Xperia Compact annars om den ska vara liten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Hej ! Undrar vilken telefon som har den absolut bästa kameran och som inte är samsung iphone eller andra stora bolag ... Alltså den bästa kameran man kan få i en smartphone och den ska va kompakt så man kan ha den i fickan

Iphone är inget bolag...
Vad är "kamerana" som står i rubriken?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Nu kan jag inte allt om alla kameror men tjejens P9 har riktigt bra kamera och brorsans honor 8 och ska man skippa dom andra så skulle jag tro det är the way to go ..tele2 har bra drive för honor 8an som i övrigt är prisvärd så är dom jag kommer att tänka på först

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Lumia 950 xl brukar få bra omdömen, likaså galaxy s7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för anledning att inte vilja köpa ifrån några stora bolag.
Men dom flesta stora bolag är dom som även har bättre kameror.
Detta inkluderar ex Huawei också.

One + kanske, inte direkt i toppen gällande kamera men det är inget stort bolag iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Iphone är inget bolag...
Vad är "kamerana" som står i rubriken?

Skickades från m.sweclockers.com

Men förlåt för jag skrev fel chilla

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Hej ! Undrar vilken telefon som har den absolut bästa kameran och som inte är samsung iphone eller andra stora bolag ... Alltså den bästa kameran man kan få i en smartphone och den ska va kompakt så man kan ha den i fickan

Sony Z5 Compact har en bra kamera. Och den är kompact (4,6" skärm).

Permalänk
Medlem

Lumia 950 & 950 XL har två av marknadens bästa mobilkameror. Om du sedan kan leva med Windows 10 Mobile eller ej är en annan sak. Kamerorna är iaf väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

De flesta företag som tillverkar smartphones är stora.. LG, Sony, Huawei, Motorola etc.
Söker du en smartphone fr något litet familjeföretag i Säffle, så finns det inte många att välja på
Vill du däremot ha en Kinalur med bra kamera är väl 1+3 bra.. Inte så kompakt men inte så stort företag i förhållande till de andra
Xperia Compact annars om den ska vara liten

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av JimmieSan:

Vet inte vad du har för anledning att inte vilja köpa ifrån några stora bolag.
Men dom flesta stora bolag är dom som även har bättre kameror.
Detta inkluderar ex Huawei också.

One + kanske, inte direkt i toppen gällande kamera men det är inget stort bolag iaf

Jo förstår det men ville inte höra iphone 7 eller samsung s7 för 150 gången så var därför och tänkte att det måste finnas nån mobil med en kamera som överklassar alla andra konkurenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Lumia 950 xl brukar få bra omdömen, likaså galaxy s7.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av [SH]:

Lumia 950 & 950 XL har två av marknadens bästa mobilkameror. Om du sedan kan leva med Windows 10 Mobile eller ej är en annan sak. Kamerorna är iaf väldigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej tack ser ut som ett bra alternativ är det nån av er som har haft den? Eller nån annan här?

Permalänk
Medlem

Huawei P9 är 5.2" och passar mångas fickor. Kameran är bra. Se http://m3.idg.se/2.1022/1.665930/basta-telefon-kamera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker Oneplus 3 kameran är mer än duglig.

http://www.swedroid.se/forum/threads/bilder-tagna-med-oneplus...
(ja det är mina lofotenbilder )

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Okej tack ser ut som ett bra alternativ är det nån av er som har haft den? Eller nån annan här?

Jag har en Lumia 950 och är nöjd med den, accepterar appbristen då det som är nödvändigt för mig funkar. Gillar systemet och tänker ha den ett tag till. Finns två trådar värda ett besök här, denna och denna.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Okej tack ser ut som ett bra alternativ är det nån av er som har haft den? Eller nån annan här?

Personligen har jag en Lumia 640, budget mobil med dålig kamera.

Frugan däremot har en 930 som har bra kamera och igår beställde hon en 950xl så kan återkomma i frågan om ett par dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone SE, i det lilla formaten så är kameran enastående. Kanske bäst i sin klass.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Jo förstår det men ville inte höra iphone 7 eller samsung s7 för 150 gången så var därför och tänkte att det måste finnas nån mobil med en kamera som överklassar alla andra konkurenter

Har beställt en Honor 8 till mig själv, 1500:- fr Tele2 är ju oslagbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Har beställt en Honor 8 till mig själv, 1500:- fr Tele2 är ju oslagbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dock så går det inte att kombinera erbjudandena längre, man kommer ner till 2.500kr som lägst. Det är dock fortfarande ett väldigt bra pris

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har Huwaei Honor 7 och är riktigt nöjd med kameran, kan få schyssta bilder med den. Sen har jag hört mycket bra om Honor 8, och är jag nöjd med 7:an så är nog 8:an ännu bättre. Den är även prisvärd! Så min röst ligger på Honor 7/8 alternativt One. Billiga och väldigt bra

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kote:

Dock så går det inte att kombinera erbjudandena längre, man kommer ner till 2.500kr som lägst. Det är dock fortfarande ett väldigt bra pris

Ah, antog att de skulle ta bort det. 1500 för luren är ju rena rånet. Men som du säger, sjukt prisvärt även för 2500

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”