Ny dator med 34" skärm. 30k+?

Permalänk
Medlem

Ny dator med 34" skärm. 30k+?

Hejsan jag ska köpa en ny dator och skärm. Nätagg, mus och tangentbord har jag sen innan. Jag vill att det ska finnas wifi till datorn.

Jag spelar mest är World of warcraft och använder datorn som plex server men när det kommer något nytt spel så är det ju alltid kul om det flyter på. Budgeten är inte riktigt satt..vill ha mkt bang for the buck. Fin och stor bild värderar jag högt till vardags surfandet. Datorn kommer stå i samma rum som jag och min tjej sover i så låg ljudnivå uppskattas. Jag har kommit fram till denna varukorgen.
Några synpunkter?
Det jag funderar mest på är väl om jag kommer bli olycklig av att "nöja" mig med ett 1070 över ett 1080?
Hur är det med ram? Hur mycket använder man sig av. Sitter på en imac late 2009. Så jag har dålig koll på windows. Räcker 16 eller ska man köra på 32?

((Har alltid drömt lite om att ha en custom loop. Då har jag sneglat på corsair 750 chassit om det skulle lämpa sig bättre. Då kanske det är vettigare att hoppa corsair hydro kylarn och skaffa en pure rock istället för att senare skaffa en custom loop? Eller det kanske inte är så svårt att sälja en lätt begagnad Corsair Hydro OM det skulle bli aktuellt med custom loop.))

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9748576/

Permalänk

Har inte några direkta synpunkter förutom att du har glömt RAM.

Permalänk
Medlem

@bengt4870: Oj jag var osäker på vilket jag skulle ta så i allt mitt velande glömde jag nog lägga till nått. Men nu är det fixat

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen att du skall köpa ett 1080 när du skall driva den monitorn. Jag menar, det är en liten prisskillnad när det kommer upp i den prisklassen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hela din lista ser bra ut men jag håller med ovan här om ett GTX 1080.

Tycker skärmen är nästan lidandes snordyr.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hela din lista ser bra ut men jag håller med ovan här om ett GTX 1080.

Tycker skärmen är nästan lidandes snordyr.

Nog för att den är snordyr men är värd varenda krona tycker jag. Går aldrig tillbaka till TN eller vanlig 16:9.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

chassit är väl inte det jag hade identifierat som tyst om det är vad du är ute efter.
det där chassit existerar för att vara snyggt, inte tyst

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!