Permalänk
Medlem

Är den här datorn ett bra köp?

https://greattech.se/product.html/infinity-gt-1?category_id=3...

Spelar endast cs go och vill ha bästa möjliga flyt när jag lirar! Har köpt en 144hz skärm redan måste bara hitta en bra dator.

Permalänk
Skrivet av dwn90:

https://greattech.se/product.html/infinity-gt-1?category_id=3...

Spelar endast cs go och vill ha bästa möjliga flyt när jag lirar! Har köpt en 144hz skärm redan måste bara hitta en bra dator.

Den är bra för cs, går att få för ett par hundralappar billigare om du bygger den däremot.
Edit. Precis som personen under skriver så ingick inte operativsystem, utan de kostade 1000 kronor mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar inte ingå operativsystem om jag inte missade något när jag kastade ett getöga, men annars så är det helt ok om du inte vill bygga själv, inga jättepengar att spara där heller dock - verkar vara ett helt ok erbjudande med intropriset.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwn90:

https://greattech.se/product.html/infinity-gt-1?category_id=3...

Spelar endast cs go och vill ha bästa möjliga flyt när jag lirar! Har köpt en 144hz skärm redan måste bara hitta en bra dator.

Bör absolut räcka för CS. Är på mobilen nu men om du bygger själv borde du kunna spara runt 1000SEK.

Sen skulle jag personligen inte köpa från en sida som greattech.se men det gör du som du vill...

Såg det Daemon skrev nu, isåfall kan du få motsvarande men med en i7 istället om du bygger själv, jag delar en lista när jag kommer hem.

Jag tror Webhallen har allt i lager, och då kan de bygga ihop åt dig (kostar några hundra)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem

Den datorn kommer driva CS:GO utan problem, och öven många nya spel, då kanske dock inte på högsta. Jag har en sämre dator än dig i5 (4:e gen Haswell), 8 gb RAM samt ett R9 290X och ligger i princip alltid upp emot 270-300 fps i CS:GO på höga inställningar.

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@FlygarStenen: är sidan Fake eller vadå? Dom har ju butik i Sthlm så känns som dom inte r bluff. Ja tar gärna emot tips på andra datorer runt samma prisklass! Kan dock inte bygga själv..

Permalänk
Medlem

@dwn90: sök på Greattech på google och läs sweclockers inlägg..

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

@Mightybjorn: verkar vara lite diskussioner men verkar ändå som att dom står för problem som uppstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwn90:

@Mightybjorn: verkar vara lite diskussioner men verkar ändå som att dom står för problem som uppstått.

Jag avråder dig från att handla där. om du nu inte går till butik och köper med kort och får varan i handen.
Jag personligen tycker inte att dem sköter det ok.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwn90:

https://greattech.se/product.html/infinity-gt-1?category_id=3...

Spelar endast cs go och vill ha bästa möjliga flyt när jag lirar! Har köpt en 144hz skärm redan måste bara hitta en bra dator.

Skrevs det inte inlägg om greattech för inte så länge sedan?
Minns inte vad det handlade om men minns att det var det företaget.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@Mightybjorn: finns ju som betalningsalternativ att betala 14 dagar efter att man fått hem varan? Då kan man ju inte bli blåst

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bättre att köpa greattech-datorn och lägga till operativ, i min mening. Och då slipper du må illa varenda gång du tittar på acer-datorn. (herrejösses vilket fult chassi..)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Helt ok, dock ett lite gammalt grafikkort. Jag är hemma om cirka 2h, sätter ihop en kundvagn med montering då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Medlem

@dwn90: jag hänvisar till att läsa denna. #16366822

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk

Alltid gött att ha ett CS:GO som flyter på fint!

Permalänk
Skrivet av dwn90:

@Mightybjorn: finns ju som betalningsalternativ att betala 14 dagar efter att man fått hem varan? Då kan man ju inte bli blåst

Det är just det tråden tidigare om greattech handlar om. Han tog på faktura, den blev dubbelt så dyr, de skulle fixa till det men istället fick köpare brev från kronofogde och massa extra arbete och stress.. Läs tråden som är länkad i denna vetja och skaffa egen uppfattning innan du beställer.

Permalänk
Medlem

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_asus-rog-g20cb-nr004t-12... Dålig eller?
Som sagt kommer jag enbart lira cs och tidigare hade jag en bärbar en asus rog g751 och den vek ner sig i vissa situationer när man lirade..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@dwn90: För dig skulle jag rekommendera det här från till exempel Webhallen eller Inet (just den här listan har jag satt ihop med hänsyn till Webhallens lager) och då lägga till 700SEK för monteringen.

Du får då en processor som dels håller länge men framförallt ger bra prestanda även om du skulle vilja streama när du spelar.

Grafikkortet räcker gott och väl utan några som helst problem för CS. Du skulle kunna byta ut det mot ett 3GB för att spara ~700. Går även att byta ut mot valfritt RX480.

Du kan lägga till en hårddisk om du tycker att du behöver mer lagring. För 600SEK får du 1TB (ungefärliga siffror).

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar