Permalänk
Medlem

Titan X Pascal Performance

Hej,

Jag tror att mitt GPU Titan X Pascal är defekt,

System:
ASUS x99-A 3.1
i7-6800k
Titan X Black Pascal
16GB 2666MHz VENGEANCE Corsair
Samsung EVO 512GB
EVGA SuperNova 750W
Windows 10 Home 64bit

Ärligt talat, jag förväntade mig mer av den här 30.000kronorsdatorn. Det ska utlovas att jag kan spela i 4K men jag har inte ens fullgod FPS i WoW på 1080p. Jag kan inte heller ha igång OBS Studio och previewa min stream för då kommer det microstutter in-game. I många zoner i WoW har jag under 40 FPS och då har jag allt inställt på 7~ med Good Liquid Details istället för Ultra.

Jag vet att WoW har en sämre optimering av spel, och att det är ett MMO vilket kräver extra CPUkraft. Men, jag har under 40fps bara jag står stilla och tittar på Suramar, eller Val'sharah, trots att det inte är några spelare i närheten. Jag har googlat runt en del på problemet men ingen verkar ha problemet med att rendera i streamingprogrammen samtidigt som jag streamar.

Något som också verkar helt galet är hur kortet används. Jag har en 100% GPU användning så fort jag bara sätter mig i log-in screen till WoW. Något är galet. Här är ett utdrag från HWmonitor när jag står helt stilla i WoW, inget händer, jag stirrar rakt in i en vägg.

https://gyazo.com/2b5ec969179c090d4c0a320a4e704add

Ska jag skicka tillbaka kortet?

Permalänk
Medlem

Om kortet kör i 570mhz när du spelar kan det vara lite problematiskt. Har du testat installera om drivisar och det. Installera om Windows om inget hjälper. Har du gjort allt det, då kan du börja tänka på rma

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Sitter med ett 980ti och en i7 5820k och har liknande prestanda i just WoW.
Har du provat några andra spel som är bättre optimerade?

Permalänk
Medlem

Jag har testat GTA V och Black Flag. Ser samma tendenser i HWmonitor, men åh andra sidan flyter det bättre där.

Jag har förstås testat alla möjliga drivrutinsinställningar, använt DDU och installerat äldre versioner av drivisar. Datorn är helt ny och kommer fabriksinstallerad.

Hade själv i7-4790k och ett 980ti innan och ville uppgradera för att säkerställa Legion och streamkvalité men det har ärligt talat blivit sämre.

Firestrike och 3DMark visar däremot tester som är "99% bättre än övriga", så jag förstår inte riktigt vad problemet är.

Permalänk
Medlem

Pascal SLI playing WoW, everything ultra, ~30fps worst in 4k, typical ~70

Permalänk
Medlem

Hej!
Även jag har fps problem med mitt,allt på max i gta v droppar det ner till 44 fps som sämst??!! Bf1 62 fps som sämst,o spelar i 1080p:/

Grejen va väl den att man trodde man skulle kunna låsa spel i 1080p till 144/120 med ett titan x pascal men det kan man nog glömma tyvärr.....
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

WoW är ganska muppigt, addons kan påverka FPS kraftigt om de är buggiga/inte kompatibla med aktuell version av WoW. Provat att disabla alla Addons och se hur det beter sig?
Pga. hur MMOs funkar kommer den alltid att behöva vänta in data från servern och FPSen droppar mer och mer ju fler spelare som är inom synhåll i en zon.

Dock så har jag med mitt 1070 ofta 70-100 FPS med inställningar nära Ultra med hög AA, om inte zonen är för befolkad, men det är i 1920x1200 och inte 3840x2160 förstås.

Testa fler "normala" spel är mitt tips, om den presterar bra och inte throttlar så är det något med konfigurationen till WoW.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|