Permalänk
Medlem

Större skärm för väggmontering

Hej jag är ute efter en skärm att hänga upp på väggen, gärna modell större. Säg kanske 24" och uppåt (större = bättre ) I första hand behöver jag den extra ytan för ritningar osv, hög upplösning så man slipper scrolla runt en vecka för att hitta detaljer. Kommer titta på en del film men minimalt med spel. Antagligen inget alls.

Vill gärna ha lite tips för väggmontering också, vilka fästen som kan passa mig. Jag kan tänka mig att tiltfunktion på fäste är bra att ha men nån vridning tror jag inte kommer behövas.

Prisklass upp till 6k kanske? Är inte så noga dock.

Tack på förhand.

Ska väl nämnas att jag sitter på en gammal acer V 573g

Permalänk

Philips Brilliance BDM4350UC

Skrivet av "Something":

Hej jag är ute efter en skärm att hänga upp på väggen, gärna modell större. Säg kanske 24" och uppåt (större = bättre ) I första hand behöver jag den extra ytan för ritningar osv, hög upplösning så man slipper scrolla runt en vecka för att hitta detaljer. Kommer titta på en del film men minimalt med spel. Antagligen inget alls.

Vill gärna ha lite tips för väggmontering också, vilka fästen som kan passa mig. Jag kan tänka mig att tiltfunktion på fäste är bra att ha men nån vridning tror jag inte kommer behövas.

Prisklass upp till 6k kanske? Är inte så noga dock.

Tack på förhand.

Ska väl nämnas att jag sitter på en gammal acer V 573g

Funderar själv på en Philips Brilliance BDM4350UC (ca 6800kr) till min hemma (foto) studio. Sen så behöver du ett vesa fäste (200x200) och vilken typ du har att välja på där beror delvis på hur väggkonstruktionen ser ut.

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem

Ja den verkar onekligen trevlig men undrar om den inte var väl stor faktiskt

Svårt att tänka mig in i hur stort det blir, och går det att vinkla den lite neråt när man använder väggfästet till den? Vad har vi för mått på den? bredd och höjd?