Android - e-postapp med separata inkorgar på startskärmen

Permalänk
Medlem

Android - e-postapp med separata inkorgar på startskärmen

Min fru har skaffat ny mobil, en Sony Xperia X Compact, och därmed lämnat Windows Phone. Hon var nöjd med Windows som OS på mobilen men frustrerad över avsaknaden av vissa appar men nu kommer också insikten att gräset inte enbart är grönare på andra sidan.

Hon använder tre olika e-postkonton (jobbets Google-baserade e-post, privat Gmail-adress och privat Outlook-adress) och i WP kan man enkelt fästa dessa tre inkorgar på startskärmen och på så sätt enkelt se var man har oläst e-post mm. Hjälp mig hitta en liknande lösning i Android. Kanske med tre olika widgets..?

Har tittat på Outlook-appen, där kan vi enkelt lägga till alla tre kontona men inte lägga upp dem som egna ikoner på startskärmen. Eller har jag missat något?

Är lösningen att ha tre olika e-postappar? Känns som en trist lösning, utan någon som helst elegans. Även tråkigt att ha tre olika gränssnitt till e-posten.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

@[SH]: Widget -> Gmail -> Gmail label -> välj inkorg
Har tre olika inkorgar på det sättet.

Visa signatur

MAIN: R4, Z97A, 4790K, VENGEANCE LP 16gb, 980 .....

Permalänk
Medlem

@orvar66: Tack för tipset! Frugan blev dock inte helt imponerad. hon vill hellre bara ha en ikon per inkorg med en siffra som visar antalet nya mail. Går det?

Enligt en tråd här sägs det gå med Gmail-appen men det exempel som ges i ett annat svar hänvisar till en betalapp (vilket iofs inte är ett problem men finns funktionen från början så...).

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]