Pop under ads i chrome som startar trots webbläsaren är stängd [Antagligen Spotify - samlingstråd]

Permalänk
Medlem

Pop under ads i chrome som startar trots webbläsaren är stängd [Antagligen Spotify - samlingstråd]

Hej,

Som titeln beskriver så får startar chrome sig själv för att visa reklam. Om man jag chrome öppet så blir det på en ny flik. Har gjort genomsökning med McAfee samt Malwarebytes men kan dessvärre inte hitta något. Därför vet jag inte riktigt vad jag ska tro eller göra så nu ber jag er om hjälp.

Tack på förhand

Trådsammanslagning [mod]
Permalänk
Medlem

@Nettle:
Har haft liknande bekymmer, det kom upp en rysk spelsida (tror jag, något om Assassins creed iallafall) med lite olika mellanrum. Testade massor av lösningar och till sist spårade jag det till en inställning i registret har jag för mig, men det tog rätt lång tid. Hade tur en gång att min Chrome startade långsamt och då stod det ett annat programnamn som startade upp sidan, var så jag fick tag på det.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Kollade min historik och det jag kan se är att det finns flertal länkar innan jag kommer vidare till reklamen. Klistrar in några nedan men tar bort ett / efter http så ingen råkar klicka sig in på dem. De 2 nedersta har kommit direkt efter b.yu0123456... Vet dock inte vad jag ska göra med denna informationen.

http:/b.yu0123456.com/newServing/links.php?zone=0&chad=1&adu=2&cs=&adtype=1&nid=1&sid=630353&pid=373865&spid=&image=2&memkey=5e159369cc0e14786ae994148f162edb&durl=&lq=0&lb=1&qp=YF4lIzP7JScm-SEz-yUoJfFjZU4wLSH7IzF8_GpVJSEtfiUwIPwlLH0pJyQgJDIiKy_3XGM5_icuIiEhMn0oKfdPZzl8Iw

http:/b.yu0123456.com/newServing/go.php?nid=1&cpx=cpv&uid=40739793745855&pid=373865&sid=630353&spid=&kw=channel%3AGeneral&af=3&rf=0&curl=http%3A%2F%2Fwww.bet365.com%2Fhome%2F%3Faffiliate%3D365_361160&gw=1&cid=99885&anid=1

http:/b.yu0123456.com/newServing/go.php?nid=1&cpx=cpv&uid=40003937430720&pid=373865&sid=630353&spid=&kw=channel%3AGeneral&af=1027&rf=0&curl=http%3A%2F%2Fbit.ly%2F1hA2wdB&gw=1&cid=147808&anid=1

http:/trackingpixel.dk/clicktracking/2015jobsafari

http:/ads.cpxcenter.com/cpxcenter/default.php?nid=4&pid=1&sid=1

Permalänk
Medlem

Samma problem

Hej, fick nyss samma problem. Chrome öppnar helt okända flikar ( Alltifrån sex-dating till bet365 ) och reklam. Söker just nu igenom datorn med avast.

Återkommer med resultat.

P.S Länkarna är samma som dina B.YU0123456.

Permalänk
Medlem

Det hände mig precis att random flikar popar upp. Men hände inte tidigare idag eller tidigare i veckan

Permalänk
Medlem

Ads öppnas konstant i webbläsaren

Hej, har ett problem som började för bara några minuter sen - ads öppnas i webbläsaren helt random och ofta (öppnar till och med webbläsaren ifall denna ej är igång). Har någon annan haft detta problem?

När det öppnas står det något med pop under ads innan den dirigerar till reklamen.

Har avinstallerat Chrome, kört virus/malwarebytes scan men har inte hjälpt. Tack på förhand!

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

@Fetkoala: Det är förmodligen något tredjeparts program som körs, kolla genom dina processer.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700k | Moderkort: Asus Z170I Pro Gaming | Grafikkort: MSI GTX 1070 Gaming X | Ram: Kingston HyperX 16GB DDR4 (2133MHz) | PSU: Fractal Design Edison 550W | Chassi: Fractal Design Define Nano S.

Permalänk
Medlem

Adware på din dator! Kör adwcleaner! det funkat för mig flera gånger när jag hittat kompisars datorer fulla med skit Lycka till

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Du har som sagt fått adware på datorn. Kör Malwarebytes i Felsäkert Läge.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Super antispyware, malwarebytes, combofix ifall du kör på windows 8 eller lägre, adwcleaner, ccleaner, glarys, avg/avast/bitdefender antivirus, reset av alla browsers och en windows update.
I kommandprompten skriv: sfc /scannow

Du finner några av dessa program på www.ninite.com så sparar du in lite tid.

Kvarstår problemet? Gör du en refresh på datorn. Den som sparar dina privata filer. Var noga med data som sparas på udda platser.

Kvarstår problemet? Kopiera din data till en extern disk och kör en reset på datorn den som gör en clean install.

Kvarstår problemet? Gör du en helt clean install från en (laglig!) version av windows.

Kvarstår problemet? Bränn datorn med sällskap av en präst.

Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papercat:

@Fetkoala: Det är förmodligen något tredjeparts program som körs, kolla genom dina processer.

Skrivet av Dennis55:

Adware på din dator! Kör adwcleaner! det funkat för mig flera gånger när jag hittat kompisars datorer fulla med skit Lycka till

Skrivet av Jonny Myran:

Du har som sagt fått adware på datorn. Kör Malwarebytes i Felsäkert Läge.

Skrivet av Banco:

Super antispyware, malwarebytes, combofix ifall du kör på windows 8 eller lägre, adwcleaner, ccleaner, glarys, avg/avast/bitdefender antivirus, reset av alla browsers och en windows update.
I kommandprompten skriv: sfc /scannow

Du finner några av dessa program på www.ninite.com så sparar du in lite tid.

Kvarstår problemet? Gör du en refresh på datorn. Den som sparar dina privata filer. Var noga med data som sparas på udda platser.

Kvarstår problemet? Kopiera din data till en extern disk och kör en reset på datorn den som gör en clean install.

Kvarstår problemet? Gör du en helt clean install från en (laglig!) version av windows.

Kvarstår problemet? Bränn datorn med sällskap av en präst.

Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar som att det är löst nu, utan hjälp av präst och allt Tack!

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Verkar som att det är löst nu, utan hjälp av präst och allt Tack!

Hade samma problem bara för 1 timme sen. Sitter och surfar och helt plötsligt öppnas en flik med ads, exempelvis bet365.
Använder firefox, hur löste du problemet?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Hände sambon för par timmar sen. Satt å spela musik med spotify. Så fick datorn för sig att autouppdatera spotify, vilket då inte går eftersom programmet redan var igång. Sen tog det en stund så öppnades ff med 6-8 flikar med bara reklam. Körde en scan med malwarebytes och ccleaner. Hittade inget. Spotify har aldrig uppdaterat sig själv tidigare.

I tidigt skede så hjälper det att köra ex ccleaner då den rensar tempmapparna. Där filer sparas som kan oraka denna typ av fenomen. Så det kan hända att det löste sig redan där för mig.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Hände sambon för par timmar sen. Satt å spela musik med spotify. Så fick datorn för sig att autouppdatera spotify, vilket då inte går eftersom programmet redan var igång. Sen tog det en stund så öppnades ff med 6-8 flikar med bara reklam. Körde en scan med malwarebytes och ccleaner. Hittade inget. Spotify har aldrig uppdaterat sig själv tidigare.

I tidigt skede så hjälper det att köra ex ccleaner då den rensar tempmapparna. Där filer sparas som kan oraka denna typ av fenomen. Så det kan hända att det löste sig redan där för mig.

Det här var ju skumt att det hänt flera personer senaste timmarna. Dyker det fortfarande upp?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Hände sambon för par timmar sen. Satt å spela musik med spotify. Så fick datorn för sig att autouppdatera spotify, vilket då inte går eftersom programmet redan var igång. Sen tog det en stund så öppnades ff med 6-8 flikar med bara reklam. Körde en scan med malwarebytes och ccleaner. Hittade inget. Spotify har aldrig uppdaterat sig själv tidigare.

I tidigt skede så hjälper det att köra ex ccleaner då den rensar tempmapparna. Där filer sparas som kan oraka denna typ av fenomen. Så det kan hända att det löste sig redan där för mig.

Intressant, det hände för mig lite efter att jag startat Spotify, kanske finns något samband

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Hade samma problem bara för 1 timme sen. Sitter och surfar och helt plötsligt öppnas en flik med ads, exempelvis bet365.
Använder firefox, hur löste du problemet?

Körde adwcleaner enligt förslag Den hittade problem som den tog bort, så antagligen funkade det

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

Hände mig också för nån timme sen! Flera gånger. Brukar vara extremt noga med suspekta sidor. Hade också Spotify öppet men har svårt att tro att det skulle ha med saken att göra.

Har kört Norton i aggressivt läge, Windows defender, Malwarebytes, HitmanPro, Ccleaner och adwcleaner. Kollat uppstartsprogram, extensions i webbläsaren, vanliga program, tjänster och schemaläggaren. Allt normalt.

Adwcleaner hittade någon enstaka registerfil, det var det enda. Verkar vara borta nu.
(Testa ovanstående ni som fortfarande har problem)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Intressant, det hände för mig lite efter att jag startat Spotify, kanske finns något samband

Skrivet av t0t4l str3:

Hände mig också för nån timme sen! Flera gånger. Brukar vara extremt noga med suspekta sidor. Hade också Spotify öppet men har svårt att tro att det skulle ha med saken att göra.

Har kört Norton i aggressivt läge, Windows defender, Malwarebytes, HitmanPro, Ccleaner och adwcleaner. Kollat uppstartsprogram, extensions i webbläsaren, vanliga program, tjänster och schemaläggaren. Allt normalt.

Adwcleaner hittade någon enstaka registerfil, det var det enda. Verkar vara borta nu.
(Testa ovanstående ni som fortfarande har problem)

Vi är 3 st som råkade ut för samma sak för ungefär samma tid bakåt. Kan inte vara en slump. Hon satt inte ens vid datorn. Spelade musik, sen började vi höra 2 olika ljud. Så jag gick och kollade då var det 2 försök att uppgradera spotify varav båda hade en ruta där det stog att det inte gick att uppgradera då programmet var igång. Samt ff hade startat med masas reklam i olika tabbar. Stängde ner allt samt spotify. Startade upp spotten igen då uppgraderade den sig som den brukar. Körde en scan efter det. Inga problem funna.
Dock så har inte min spotify på min dator försökt uppgradera sig idag :/ Om det fanns någon uppgradering till spotten så borde ju även den uppgradera sig.
Enda som skiljer är att jag har premiumkonto medans hon kör gratisvarianten. Kan ha varit någon ad i spotten som orsakat det?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Det hände mig precis att random flikar popar upp. Men hände inte tidigare idag eller tidigare i veckan

Nu tror jag att jag minns hur man gjorde! Det är i schemaläggaren i Windows, det har skapats en funktion där som öppnar de här sidorna med ett visst intervall. Leta där. På mobil nu, kan inte söka upp det själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

@Videoapan:

Jag drabbades också av samma som OP igår och i förrigår. Den första gången brydde jag mig inte alls, då jag hade mycket arbete att göra. Hursomhelst, så får jag upp samma sida (enligt historik på firefox) som sedan redirectar mig till diverse, t ex bet365. Detta har endast hänt när jag spelat BF2 online.

Har kört malwarebytes, gav inget. Ladda sen ner bitdefender pro version trial 30 days, och gav den en fullständig systemsökning, och den hittade två cookies; Cookie.DoubleClick och Cookie.BS.Serving-sys. Tyvärr var jag tvungen att avbryta efter 50%, efter några timmar. Ska köra en ny fullständig och låta den löpa helt.

Det där med schemaläggaren, jag är inne där just nu, har svårt att hitta något suspekt, ser för det mesta windows/dropbox/GoogleUpdateTaskMachineCore. Letar för fullt och googlar på allt jag hittar.

Du råkar inte komma ihåg ungefär vad det hette?

Har som sagt bara drabbats av detta när jag spelat BF2.

Edit: Startar nu BF2 för första gången sen alla sökningar o sånt började. Vill även tillägga att jag blacklistade den där y.u012... sidan med Bitdefender OCH en extension på firefox, ifall det skulle göra något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pyroismedic:

@Videoapan:

Jag drabbades också av samma som OP igår och i förrigår. Den första gången brydde jag mig inte alls, då jag hade mycket arbete att göra. Hursomhelst, så får jag upp samma sida (enligt historik på firefox) som sedan redirectar mig till diverse, t ex bet365. Detta har endast hänt när jag spelat BF2 online.

Har kört malwarebytes, gav inget. Ladda sen ner bitdefender pro version trial 30 days, och gav den en fullständig systemsökning, och den hittade två cookies; Cookie.DoubleClick och Cookie.BS.Serving-sys. Tyvärr var jag tvungen att avbryta efter 50%, efter några timmar. Ska köra en ny fullständig och låta den löpa helt.

Det där med schemaläggaren, jag är inne där just nu, har svårt att hitta något suspekt, ser för det mesta windows/dropbox/GoogleUpdateTaskMachineCore. Letar för fullt och googlar på allt jag hittar.

Du råkar inte komma ihåg ungefär vad det hette?

Har som sagt bara drabbats av detta när jag spelat BF2.

Edit: Startar nu BF2 för första gången sen alla sökningar o sånt började. Vill även tillägga att jag blacklistade den där y.u012... sidan med Bitdefender OCH en extension på firefox, ifall det skulle göra något.

Har letat runt lite och hittade den här sidan. Den är gammal men hoppas informationen fortfarande stämmer:
https://blog.malwarebytes.com/cybercrime/2015/03/scheduled-tasks/

Vad jag minns hette de felaktiga schemalagda uppgifterna neutrala saker "Browsing" "internet" eller något liknande, inte som på den sidan ett namn på sidan men har ni tur så..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Detta är väldigt underligt, alltså att så många antivirus kan släppa igenom sånt här. Vi var ett par stycken till som hade samma problem igår. Känns inte som en slump...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1445774-ads-oppnas-kons...

Permalänk

Har kikat igenom jättenoga genom alla schemalagda grejer, och kollat taskmanagers processer, autostart och information (kör windows 10), tjänster har jag skumläst.
Dock har ingenting hänt idag. Spelade BF2 i en timme (17-18 ungefär) utan något som helst problem. Bitdefender söker för fullt och har kommit till 48% efter 2½ timme. Om den inte hittar något, så ska jag för att försäkra mig ännu mer, skaffa adwcleaner och köra den.

Har som i tråden som t0t4l str3 länkade Spotify gratisversion, men det är nog bara ett sammanträffande. Hoppas faktiskt att Bitdefender hittar något mer än de där cookies-arna.
Jag uppdaterar om det sker något med sökning/ad pop under.

Vill även tacka apan för all hjälp!

Update: Kommer ihåg att det var runt 19-21 tiden igår som det inträffade! Känns som ett spöke smyger bakom mig och är redo på att dyka upp när som helst.

Update #2: Bitdefender färdigt, efter 5:03:28 (fem timmar), med det striktaste filtret

Scanned items:
3760181
Infected items:
0
(no infected items have been detected)
Suspect items:
0
(no suspected items have been detected)
Resolved items:
0
(no threats have been detected during this scan)
Unresolved items:
0
(no issues remained unresolved)

Scan for viruses:
Yes
Scan for adware:
Yes
Scan for spyware:
Yes
Scan for applications:
Yes
Scan for dialers:
Yes
Scan for rootkits:
Yes
Scan for keyloggers:
Yes
Alltså hittade Bitdefender inget, nada. Har inte stött på något denna kväll/dag. Bitdefender tog bort två cookies igår, det är det enda. Kan dock hända igen, och då blir det adwcleaner. Hoppas allt är ok nu. Kan det ha berott på spotify? vågar man lyssna på Rolling Stones när man kör stridsvagn? Ses i BF2 allesammans!

Permalänk

It's really strange. I found this problem the day before yesterday. And I even re-install my system yesterday. But just now, the chrome was opened by itself with the pop-up ad yu0123456. I thought maybe it's the problem of ISP?

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk

It's really strange. I found this problem the day before yesterday. And I even re-install my system yesterday. But right now, the chrome was opened by itself with the pop-up ad yu0123456. I thought maybe it's the problem of the ISP?

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk

Har löst liknande problem på andras datorer med AdwCleaner. Ett adware är tekniskt sätt inget virus eller trojan (etc) vilket gör att den inte kommer upp i antivirus eller Malwarebytes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainYan:

It's really strange. I found this problem the day before yesterday. And I even re-install my system yesterday. But right now, the chrome was opened by itself with the pop-up ad yu0123456. I thought maybe it's the problem of the ISP?

Check your router DNS settings to see if they are correct, a long shot but worth checking out.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Check your router DNS settings to see if they are correct, a long shot but worth checking out.

I have checked them. They are okay as usual.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk

@Fönstrputtsaren:

Tack för att du övertygade mig! Laddade ner Adwcleaner från given länk. Körde det (det tog under en minut) och den hittade 7 grejer när den gick igenom registry.

Kopierat från loggen:

***** [ Registry ] *****

[-] Data restored: HKU\S-1-5-21-3590535082-1046128407-408742193-1005\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]
[-] Data restored: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]
[-] Data restored: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main [Start Page]
[-] Key deleted: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\DOMStorage\castplatform.com
[-] Key deleted: HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\DOMStorage\cdn.castplatform.com
[#] Key deleted on reboot: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\DOMStorage\castplatform.com
[#] Key deleted on reboot: [x64] HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\DOMStorage\cdn.castplatform.com
*************************

:: "Tracing" keys deleted
:: Winsock settings cleared

Hela denna anti-adware processen har tagit, sen i går kväll, 24 timmar. Men jag känner mig säkrare med datorn nu, det är även inte min dator egentligen, bara lånad. Tacksam för allt i denna tråd. Förmodligen är allt fixat.

Har alltså under hela processen:
-Kört malwarebytes - hittade inget
-Fixade tillägg till firefox, som blockade den där gemensamma nämnare, skitlänken, y.något01234
-Kört Windows Defender - hittade inget
-Körde den lilla Bitdefender - antiadware- programmet
-Sökte igenom allt som aktivitetshanteraren gav mig
-Kollade igenom hela schemaläggaren, googlade på nästan allt
-Laddade ner och körde Bitdefender 30 day trial - hittade 2 cookies efter 5 timmar
-Fixade Adwcleaner och fixade 7 registersaker (är inte jätteduktig på termer)

Om det nu dyker upp något...... då kommer det bli en total recall och datorn flyger ut genom fönstret.

Permalänk
Skrivet av Valonen:

Check your router DNS settings to see if they are correct, a long shot but worth checking out.

after restart the router, everything is fine.... Really weird. My router is apple airport extreme.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck