Finns det något värde på Gta V Special Edition som gör att denna utgåva skulle höjas i pris genom åren?

Permalänk

Finns det något värde på Gta V Special Edition som gör att denna utgåva skulle höjas i pris genom åren?

Hej, undrar om det finns något värde på Gta V Special Edition till Xbox 360 som gör att borde ha kvar det och casha in om 15 år? :P.
Kan inte så mycket om det här med samla spel men med tanke på Gta V s success så borde det vara ett intresse kan jag tro.
Vad tror ni ?

Tack // Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Spela och var glad istället, sälj om du tröttnat.

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

ytters tveksam

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

@Adnerhill: Jo jag förstår hur du tänker men om man kollar på Ebay så är der folk som säljer sitt för mellan 100-854 kr och inte fasen betalade jag 854 Kr för mitt.
Det var där som själva tanken kom ifrån.
Om det kostar 854 Kr idag vad kostar det om 5 år då?

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

@Adnerhill: Jo jag förstår hur du tänker men om man kollar på Ebay så är der folk som säljer sitt för mellan 100-854 kr och inte fasen betalade jag 854 Kr för mitt.
Det var där som själva tanken kom ifrån.
Om det kostar 854 Kr idag vad kostar det om 5 år då?

kanske 1000 kr kanske 100 kr.
spara och se efter eller sälj?

Då ska dom vara oöppnade och i kalas skick.
samt spontant känns det som om folk inte riktigt samlar på samma sätt nya gen spel.

har själv bara stött på 1 person som samlat på GTA spel under min aktiva tid som spelsamlare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

@TheNewsV2: Många spel i specialutgåvor och i obruten originalförpackning blir värda en hel del med tiden, (att kolla runt på Ebay är rätt kul) så har du ingen större lust att spela det så lägg det i en kartong långt inne i förrådet så kanske du kan tjäna en redig slant om 10 år eller så

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

@Toivo83: Då spricker det på obruten förpackning :D.
Allt som var med följer med och skiverna är repfria men förpackningen är bruten..
Är det fortfarande ett problem ?

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Om 15 år så finns det inge servrar för spelet så är ett opatchat ospelbar plastbit bara. Bättre spela nu medans det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Hej, undrar om det finns något värde på Gta V Special Edition till Xbox 360 som gör att borde ha kvar det och casha in om 15 år? :P.
Kan inte så mycket om det här med samla spel men med tanke på Gta V s success så borde det vara ett intresse kan jag tro.
Vad tror ni ?

Tack // Mvh

Jag tror mer på att spara i lågkostnadsfonder, säg en 100:- /månad under 15 år, den investeringen kommer öka betydligt mer

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Problemen med dessa är att de säljs ju i obegränsat(?) antal. Så det är ju inte så unika.

Permalänk
Avstängd

Kan jag också få låna din tidsmaskin.. Jag vill också veta hur framtiden ser ut.

Skrivet av Peterboxy:

Om 15 år så finns det inge servrar för spelet så är ett opatchat ospelbar plastbit bara. Bättre spela nu medans det går.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Det gjorde ju även alla gamla spel också.. Men sen så slänger folk saker, etc så tillgången blir mindre.

Skrivet av Imaculent:

Problemen med dessa är att de säljs ju i obegränsat(?) antal. Så det är ju inte så unika.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Peterboxy:

Om 15 år så finns det inge servrar för spelet så är ett opatchat ospelbar plastbit bara. Bättre spela nu medans det går.

Skrivet av griid:

Jag tror mer på att spara i lågkostnadsfonder, säg en 100:- /månad under 15 år, den investeringen kommer öka betydligt mer

Skrivet av Imaculent:

Problemen med dessa är att de säljs ju i obegränsat(?) antal. Så det är ju inte så unika.

Tack för bra info !!
Det där med fonderna lät intressant :D.
Jag har tagit beslutet att skicka med det till köparen av mitt xbox så blir han glad och får avnjuta ett spel som är mitt favoritspel.

Ha en bra dag !

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Det gjorde ju även alla gamla spel också.. Men sen så slänger folk saker, etc så tillgången blir mindre.

Jo det är klart men hur många utgåvor fanns av de gamla spelen jämfört med GTA V..?
Så visst kommer den antagligen bli värt något någon dag - frågan är väl inom vilken livstid

Permalänk
Medlem

Tror nästan bara oöppnade limited edition kan höjas, men förvänta dig ingen pensionsfond i värdet.

Skickades från m.sweclockers.com