Datorn fryser efter windows laddskärm

Permalänk

Datorn fryser efter windows laddskärm

Tjena,
Satt igår kväll och fick för mig att spela lite cs:go, efter 3 rundor började skärmen flimra med jämna mellanrum. Sen frös datorn helt och fick starta om den.
Sedan dess går datorn inte att starta i något annat än felsäkert läge. Vid försök av normal uppstart kommer Windows loading screen upp och när den är klar blir skärmen grå.
Någon som varit med om liknande eller har någoni bra förklaring på problemet?

Testat:
Kopplat ur allt onödigt (usb, extra hårddisk, mm)
Kört datorn utan moderkortet batteri
Använt system återställning till annan tidpunkt

All hjälp tas gärna emot, har verkligen inga mer idéer förutom att installera om Windows vilket jag inte har möjlighet att göra för tillfället

Tack på förhand 😊

Permalänk
Medlem

@brainpoper
Lista dina komponenter.
Testa ett minne i taget i varje slot, koppla ur grafikkortet och kör direkt från moderkortet om möjligt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@brainpoper
Lista dina komponenter.
Testa ett minne i taget i varje slot, koppla ur grafikkortet och kör direkt från moderkortet om möjligt.

Testade detta och kom fram till att det är grafikkortet som är problemet, det startar och funkar om jag kör utan driver men när jag laddar ner dem senaste fryser datorn igen.
Gpu: AMD R9 270X
CPU: INTEL 4670K
RAM: 8GB 1600MHZ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer du in i Windows om du är i felsäkert läge?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@brainpoper
Bråkar de fortfarande om du provar äldre drivrutiner?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Kommer du in i Windows om du är i felsäkert läge?

Felsäkert läge fungerar hela tiden oavsett drivers

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

@brainpoper
Bråkar de fortfarande om du provar äldre drivrutiner?

Håller på att ladda ner gamla nu och ska ifall det funkar. Testat med senaste och versionen innan det men ej funkat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av brainpoper:

Håller på att ladda ner gamla nu och ska ifall det funkar. Testat med senaste och versionen innan det men ej funkat

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet återstår, ska se ifall det går att lösa med en ominstallation av Windows

Permalänk
Medlem

Prova med Windows 7, vet jag. Mycket bättre ändå. 10:an fanns inte när graffekortet gjordes.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Eller så raderar du den gamla drivrutinen med DDU när du är i felsäkert läge innan du lägger in den nya drivrutinen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Kör med Windows 7 och har även raderat allt gammal med DDU innan jag installerat nya drivers, satt halva dagen igår och försökte men fortfarande ingen framgång. Känns konstigt att det bara hände när jag spelade? Var inga uppdateringar till spelet eller något i den stilen heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konstigt att felsäkert läge funkar men inte normalt läge om du avinstallerat drivrutinen. Har du installerat nåt innan det hände första gången? Testa att avinstallera alla drivers du har i datorn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare