Permalänk

i7 4790k WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR

Hej! Jag har just överclockat min i74790k till 4.7 ghz allt har fungerade bra. Bra temps och bra volt men sen fick jag en Blue screen som det stog WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR på vad ska jag göra? Jag har för tillfället dragit ner den till 4.5.

Har förresten ett maximus vii hero MB

Tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lillfettoknubb:

Hej! Jag har just överclockat min i74790k till 4.7 ghz allt har fungerade bra. Bra temps och bra volt men sen fick jag en Blue screen som det stog WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR på vad ska jag göra? Jag har för tillfället dragit ner den till 4.5.

Har förresten ett maximus vii hero MB

Tack

Stresstesta?

Att du har en OC och periodvis fungerar bra är inte samma sak som en stabil OC.

Permalänk
Medlem

Betyder att det inte fungerade bra! Höj volten och testa igen.

Permalänk

@qquality: Har dock tryckt så att volten är automatiskt har du någon guide på rogs bios?

Permalänk

@KaffeMedKotlett: Jag har stresstestat den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lillfettoknubb:

@KaffeMedKotlett: Jag har stresstestat den

Med vad och hur länge?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillfettoknubb:

@qquality: Har dock tryckt så att volten är automatiskt har du någon guide på rogs bios?

Auto spänning är = nono!

Permalänk
Skrivet av Lillfettoknubb:

Hej! Jag har just överclockat min i74790k till 4.7 ghz allt har fungerade bra. Bra temps och bra volt men sen fick jag en Blue screen som det stog WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR på vad ska jag göra? Jag har för tillfället dragit ner den till 4.5.

Har förresten ett maximus vii hero MB

Tack

Får samma bluescreen när de är för lite volt till processorn vid oc.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

@Falcon: Fick förut 1.283 volt när jag stresstestade met automatiskt hur mycket ska jag dra upp den till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillfettoknubb:

@Falcon: Fick förut 1.283 volt när jag stresstestade met automatiskt hur mycket ska jag dra upp den till?

Under 1.3 på 4.7GHz? Då hade du en jävla tur Körde själv 1.35-1.4 på samma frekvens med min 4790k, dock vattenkyld.
Öka tills det fungerar och tempsen är hyfsat låg.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem