Windows 10 - RAM försvinner efter senaste updates - hjälp

Permalänk

Windows 10 - RAM försvinner efter senaste updates - hjälp

Godkväll,

Efter dom senaste updates som släpptes så har datorn börjat bete sig konstigt samt det är i princip ohållbart att spela spel som Fallout 4 pga freeze lags som uppstår.
Samt att datorn äter upp ALLA mina 8gb RAM som jag har.

Någon annan med samma problem att RAM försvinner efter senaste updates och hur får jag bot på detta ?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Godkväll,

Efter dom senaste updates som släpptes så har datorn börjat bete sig konstigt samt det är i princip ohållbart att spela spel som Fallout 4 pga freeze lags som uppstår.
Samt att datorn äter upp ALLA mina 8gb RAM som jag har.

Någon annan med samma problem att RAM försvinner efter senaste updates och hur får jag bot på detta ?

Tack på förhand!

Vad är det för dator? Hur yttrar sig felet mer i detalj? Används minnet utan att någon process ser ut att använda det?

En klassiker är ju t.ex. drivrutinerna till KillerNIC...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304