Ping problem. Bara helt plötsligt.

Permalänk

Ping problem. Bara helt plötsligt.

Hoj!

Helt plötsligt en kväll när jag startade cs go så var min Ping hög (130-220). Hade även fått upp spelinfon in-game, typ "press R to reload" "press f to inspect weapon", hela tiden. Jag har ställt om cl_updaterate, cl_cmdrate till olika rekommendationer. Funkar en liten stund för att sedan sticka iväg igen. Det konstiga är att även rate inställningarna har ändrats igen av sig självt?

Vad är det som försiggår tro? Kan man ställa om hela confiqen igen? In på steamapps och deleta?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att rate inställningarna ändrats är för att Valve implementerade ett nytt max för det kommandot och därmed ändrade standard värdet, nya max är nu "rate 786432" (vilket du kan lägga in i ditt config om du vill). Övriga nätverks kommandon behöver du inte fiffla med då dom ändras automatiskt av servern du joinar (dvs. joinar du en 128tick server så sätts dom till 128). Pingen har sannolikt med din router/kabel att göra. Ta och starta om routern om du inte redan gjort det och prova igen. Funkar inte det så kan du gå till hemsidan för ditt moderkort och ominstallera nätverks drivers.