Permalänk

Val av digitalkamera

Hej! Jag pluggar estet på gymnasiet och har nu bestämt mig för att köpa en digitalkamera då jag fotograferar och filmar mycket på fritiden! Jag var först ute för en 760D och hade 100% då den har vad jag vill ha till ett bra pris. En bra fösta kamera för den som vill satsa på fotografering i proffsnivå lixom.

Men när jag väll kom till affären för att köpa kameran och snacka lite med försäljaren fick jag syn på Sony A68 som är motsvarig 760 fast sony's. Den har bättre prestanda, är billigare och kommer med ett objektiv, inte världens bästa men det fungerar iaf.. Det kanske låter självklart att jag ska gå på sonyn men ända anledning till att jag funderar är att jag får låna alla möjliga olika objektiv och leka runt med på skolan, dock alla till Canon!

Ska jag gå på den lite dyrare även om jag då inte har råd att köpa obektiv själv bara för att jag får låna på skolan eller ska jag köpa sony's lite bättre och med objektiv fast inte ha lika mycket o leka med?

har hört att man kan köpa adapters! stämmer det?

Visa signatur

BlackNight

||Intel i7 6700K||

||Asus Z170 Pro||Corsair Vengeance DDR4 3000Mhz||

||ASUS GTX 1080 Strix OC||EVGA SuperNova G2 850W||NZXT Noctis 450||

||NZXT Kraken X61||Windows 10||Asus ROG Swift PG279Q||

Permalänk

tips brukar vara att kolla begagnat.

ofta som man kan få fina grejjor för bra priser på så vis via tradera/blocket osv.

t.ex.
https://www.blocket.se/alvsbyn/Canon_EOS_7D__batterigrepp___T...

iofs lite äldre hus men ur en av deras finare serier och endast 18Mpix men tycker det är fullt tillräckligt om du inte planerar att förstora upp bilderna i typ lakanstorlek...

eller
https://www.blocket.se/trelleborg/Canon_70d_Hus___ev_60mm_mac...

även detta lite äldre modell men mer liknande den canon 760 du tittat på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows