Behöver tips på bilspel för nybörjare (och klen hårdvara)

Permalänk
Medlem

Behöver tips på bilspel för nybörjare (och klen hårdvara)

Fick hem min G920 igår men var tydligen inte möjligt att få den att funka till Ashalt 8 som jag och sonen spelar just nu. Var sugen på Forza 6 men mitt GTX 560 ti räckte tydligen inte för det, är sugen på ett 1070 men frun bromsar där så måste bearbetas lite till så inte husfriden blir lidande
Testade Dirt Rally demot men det var grymt svårt tyckte jag.
Så behöver tips på något lättdrivet och ganska enkelt, gärna demo så vi kan testa det.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Vilken typ av bilspel gillar ni? Ska man kunna fixa bilen med olika färger, olika fälgar, trimma osv...
ska det vara så snyggt det går med hårdvaran du har, många olika sorters race eller enbart köra runt olika banor, vanliga bilar eller tävlingsbilar.

Lite mer input hade varit bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske inte en klockren rekommendation baserat på vad du frågar efter, men föreslår ändå du kollar upp Live for Speed.

Det är definitivt lättdrivet, och det är ett matigt demo!
Det har även bra stöd för 900 graders rattar.

Däremot är det rätt så old-school i grafiken, och vissa bilar är inte direkt lättkörda i början

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Om det är en simulator du är ute efter så kan jag varmt rekommendera Assetto Corsa, det är väldigt variabel svårighetsgrad så när du känner att du börjar få ordning på grejerna kan du börja slå av några "hjälpsystem" åt gången (både traction control och ABS går att ställa i typ 10-12 olika nivåer för att hitta precis rätt) och därigenom succesivt öka svårighetsgraden!
Börjar finnas rätt många DLC:er till det (och 5-6 till är på gång närmsta halvåret eller så) så det finns fina möjligheter att öka spelets livslängd även om man inte vill lägga till banor/bilar skapade av användarna själva.
Lite osäker på om ett 560 Ti räcker för att driva det på jättehöga inställningar, men ett GT460 är minimikravet, så du borde definitivt kunna köra det i alla fall!
Här är länk till spelet på steam!
http://store.steampowered.com/app/244210
Finns nog tyvärr inget demo vad jag vet, men har för mig det finns någon "ångra köp"-grej på Steam som man ju kan använda i så fall om det inte funkar alls

Permalänk
Medlem

Grid 2 har demo och är relativt lättdrivet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Säger också Assetto Corsa. Finns mycket assists och sätta på om du vill och det är lättdrivet.

Köper ni spelet så se till att ställa ner 'reflections' under grafikinställningar, det käkar väldigt mycket prestanda.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har inte kört så mycket moderna bilspel, modernaste om det nu räknas är väl Mario kart 8 förutom Asphalt 8 som redan nämnt. Asphalt 8 testade jag dessutom bara för några veckor sedan, senast jag körde ett riktigt bilspel var Motorhead som med fördel kördes med mus Så på frågan vad jag gillar blir det tråkiga svart att jag vet inte riktigt, Dirt Rallt kändes lite för seriöst, men är ändå inte främmande för att testa simulator, kanske testar Assetto Corsa, många som gillar det.

Live for speed och Grid 2 ska testas

Tack för tipsen

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81