WD Red kopplar bort sig i dockningsstation

Permalänk
Medlem

WD Red kopplar bort sig i dockningsstation

Hejsan,

Jag har en WD Red på 4tb som jag köpte för max 1 månad sedan. Den har bara legat här hemma tills nu då jag köpte en dockningsstation, (en sådan här: Dockningsstation)

När jag ska föra över filer från datorn till disken så kopplar disken bort sig och kopplar upp sig direkt efter igen vilket gör att överföringen avbryts. Jag har provat med en WD Blue på 500GB och där fungerade det galant att föra över. Är det någon som vet vad felet kan vara?

Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle det väl kännas som att disken inte är 100 om din blue kör på utan problem.
Kan du sätta den på intern sata en dag eller två och se hur den beteer sig?

Permalänk
Medlem

Hmh efter att ha formaterat disken 3 gånger så vill den fungera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orakelo:

Hmh efter att ha formaterat disken 3 gånger så vill den fungera...

Testa o se om Crystal disk Info kan läsa SMART värden på den (via USB adaptern).
Om den har skadade sektorer, och du har garanti (vilket du bör ha efter 1 mån), så bör du kunna få en ny. Barnsjukdomar sker tyvärr på moderna HDD...

Permalänk
Medlem

Ja nu slutade den att fungera igen och kopplade bort sig.
Tack för tipset, ska kolla det direkt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Testa o se om Crystal disk Info kan läsa SMART värden på den (via USB adaptern).
Om den har skadade sektorer, och du har garanti (vilket du bör ha efter 1 mån), så bör du kunna få en ny. Barnsjukdomar sker tyvärr på moderna HDD...

Vad exakt är det jag ska leta efter? Under Hälsostatus så ändrades den just nu från bra till Varning

Permalänk
Medlem
Skrivet av orakelo:

Vad exakt är det jag ska leta efter? Under Hälsostatus så ändrades den just nu från bra till Varning

Varning är ju inte bra, och det ska ju inte en ny disk ha. Så troligen har du fått en barnsjuk stackare.

Kan du förstora upp så att alla rader syns (I Crystal Disk Info), sen ta en skärmdump och ladda upp den på tex https://postimage.org/ och länka den, så ska vi ta en titt på den status.