Destiny 2 kan komma till PC 2017

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 kan komma till PC 2017

Konsolexklusiviteten för Destiny kan lida mot sitt slut nästa år, då nästa del i serien släpps och då även väntas göra entré för PC/Windows.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte hur man valde att inte släppa Destiny på PC, men om Destiny 2 släpps på PC blir det ett givet köp!

Detta är riktigt bra om nyheten stämmer.

Permalänk
Medlem

Spännande! Jag har varit intresserad av Destiny sedan första uppvisningen, men har aldrig haft möjlighet att spela då jag enbart spelar på dator.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Härligt! tycker spelet är riktigt bra men inget fan av speldosor så har inväntat pc versionen ett tag (inte för att jag visste att den skulle komma).

Permalänk

Hoppas inte 1 var viktig då månda inte kommer att spela det. Skall bli kul och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

Hoppas inte 1 var viktig då månda inte kommer att spela det. Skall bli kul och testa.

Destiny var knappast viktigt att spela (om det inte ändrats rejält sedan release), se följande film så har du stenkoll på storyn:

Permalänk
Medlem

JAAA!! Spelade 1:an säkert 100 timmar när jag hade en Xbox One, men tröttnade så grovt p.g.a att handkontroll i FPS-spel inte alls känns bra. Hade även vart kul att lira det i 144 fps..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Detta är ju vad man vill ha. Men antar att det inte blir cross platform och alla man spelade 1an med kommer förmodligen köra 2an på Ps4 så det kommer bli ett problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Storyn i Destiny är skrattretande dålig om man ens kan kalla det för en story för den finns knappt.
De stötte ju på någon kris under utvecklingen av detta 500 miljoner dollar-projekt där de var tvungen att skrota hela planerade storyn och snabbt slänga ihop någonting inför release.
Destiny var ett halvt spel, det som fanns var väl bra men så mycket saknades.

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom levererar denna gången... Vill inte att det ska bli samma antiklimax som för första destiny... eller som starwars battlefront

Permalänk
Medlem

Sen om Destiny 2 verkligen kommer 2017 är ju en annan fråga, Destiny var inte precis känt att släppas i tid.

Permalänk
Medlem

Destinys story är inget vidare och det syns att det blev rewrites när Joseph Staten lämnade Bungie.

Här är en video som visar orginal storyn, man blir så ledsen när man ser den då denna storyn är så jävla intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Förstår fortfarande inte hur man valde att inte släppa Destiny på PC, men om Destiny 2 släpps på PC blir det ett givet köp!

Detta är riktigt bra om nyheten stämmer.

Var också sugen på det men hade ingen kompatibel konsol när det kom. Samt att jag inte vill spela FPS på konsol, det bara går inte. Att sikta med joysticks är typ som att försöka spela golf med en pingisboll på en blåsig dag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Destiny var knappast viktigt att spela (om det inte ändrats rejält sedan release), se följande film så har du stenkoll på storyn:

https://www.youtube.com/watch?v=9yXs0R370LU

2 dlc och 2 expansioner senare så kan man säga att det är ett mycket annorlunda spel från year 1.

Jag köpte PS4 för Destiny och jag har inte ångrat det en sekund.
Ett av de absolut bästa spelen jag spelat.

Men jag hade heller inga fördomar om vad spelet skulle vara och inte vara som så många andra verkar ha haft.

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Att sikta med joysticks är typ som att försöka spela golf med en pingisboll på en blåsig dag.

Antar att du menar ”att sikta med joysticks är för vissa typ som att försöka spela golf med en pingisboll på en blåsig dag.”

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7800 XT | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

2 dlc och 2 expansioner senare så kan man säga att det är ett mycket annorlunda spel från year 1.

Jag köpte PS4 för Destiny och jag har inte ångrat det en sekund.
Ett av de absolut bästa spelen jag spelat.

Men jag hade heller inga fördomar om vad spelet skulle vara och inte vara som så många andra verkar ha haft.

Kallar du Rise of Iron för expansion? Taken King kanske, men senaste var ju House of Wolves storlek.
Själv köpte jag det inte och kommer heller inte göra det, några timmars innehåll för 270kr... När man redan lagt ner 1000+ på föregående.

Sen att de låste ut alla som inte har Rise of Iron från allt som har med daily/PvP att göra gör ju inte saken bättre, förstår att man vill sälja mer, men att ta bort istället för att lägga till är fel sätt att behålla kunder.

Ser däremot fram emot Destiny 2 på PC, ska bli skönt att slippa gamepaden.

Hoppas bara på 60+ FPS och inte samma system som det är nu att en spelare blir host för matcher/strikes osv, laggar gettestikel 80% av tiden då folk uttnyttjar skiten ur detta.

Bra spel? Absolut.
Lämnar skitsmak i munnen efter allt mjölkande och bristen av innehåll som lovats? Hell yeah.

Permalänk
Medlem

Sades det inte när Destiny lanserades att Activision/Bungie ville att det skulle spelas i typ 10 år?

Så mycket för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yomster:

2 dlc och 2 expansioner senare så kan man säga att det är ett mycket annorlunda spel från year 1.

Jag köpte PS4 för Destiny och jag har inte ångrat det en sekund.
Ett av de absolut bästa spelen jag spelat.

Men jag hade heller inga fördomar om vad spelet skulle vara och inte vara som så många andra verkar ha haft.

Som sagt, det kan mycket väl vara så att expansionerna ändrat spelet sedan jag testade det.

Själv skulle jag kalla det ett av de absolut mest mediokra spelen jag spelat. Det hade välpolerad shooter-mekanik, men det var liksom allt. Storyn var ju kanske det mest patetiska försöken till att skriva en handling i ett AAA-spel på senare år.

Sedan fördomar... Jag vet inte, antar att alla Halo-fans hade förväntningar som inte uppfylldes. Kan inte säga att jag hade det dock då jag spelat Halo-serien i totalt ca fem minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Sades det inte när Destiny lanserades att Activision/Bungie ville att det skulle spelas i typ 10 år?

Så mycket för det.

Skulle gissa att det uttalandet gäller hela spelserien "Destiny". Samma sak med budgetsiffran som brukar nämnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Antar att du menar ”att sikta med joysticks är för vissa typ som att försöka spela golf med en pingisboll på en blåsig dag.”

Jo det finns säkert de som är mkt bättre på det än mig men jag lovar att de inte kommer upp i samma nivå som en genomsnittspelare med gamingmus.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Som sagt, det kan mycket väl vara så att expansionerna ändrat spelet sedan jag testade det.

Själv skulle jag kalla det ett av de absolut mest mediokra spelen jag spelat. Det hade välpolerad shooter-mekanik, men det var liksom allt. Storyn var ju kanske det mest patetiska försöken till att skriva en handling i ett AAA-spel på senare år.

Sedan fördomar... Jag vet inte, antar att alla Halo-fans hade förväntningar som inte uppfylldes. Kan inte säga att jag hade det dock då jag spelat Halo-serien i totalt ca fem minuter.

Jag gillar handlingen i Destiny mer än de flesta spel och det blev ännu bättre när första expansionen (TTK) kom ut.
Jag är också ett Halo-fan men tycker bra mycket bättre om Destiny än Halo vid det här laget.

Alla är vi olika

Permalänk

@BrottOchStraff:

Säkert så, men på konsol kör alla med handkontroll – så man jämför med andra spelar på lika villkor där.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7800 XT | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Sades det inte när Destiny lanserades att Activision/Bungie ville att det skulle spelas i typ 10 år?

Så mycket för det.

Det är ju syftet med Destiny 2, att Destiny ska fortsätta spelas så jag skulle vilja påstå att det är ett steg emot det målet.

Det jag har hört är att de har en (åtminstone) 10-årsplan för Destiny och vilket vettigt företag skulle inte ha en långtidsplan för en IP i storlek med Destiny?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yomster:

Det är ju syftet med Destiny 2, att Destiny ska fortsätta spelas så jag skulle vilja påstå att det är ett steg emot det målet.

Det jag har hört är att de har en (åtminstone) 10-årsplan för Destiny och vilket vettigt företag skulle inte ha en långtidsplan för en IP i storlek med Destiny?

De har tidigare sagt att man kommer kunna föra över sin karaktär från föregående spel. Men visst, som det lät i början så var det ungefär som att samma spel kommer leva vidare i 10 år med nya expansioner likt ett MMO.

Permalänk
Avstängd

FAN!!!! TAGGA TAGGA TAGGA, hoppas ryktena stämmer, ÄLSKAR Destiny-konceptet samt att spela det, hade det till min trotjänare Playstation 4 och köpte extrautgåvan o så, men att nu eventuellt kunna köra tvåan på PC kommer bli grymt, hoppas de bara utökar funktionaliteten och inte ändrar i för mycket av det befintliga upplägget!

Ångrar att jag sålde PS4an på sätt och vis då detta var ett stort dragplåster som titel liksom Gran Turismo-serien, för att införskaffa Playstation 4, men höll inte i längden då jag började tänka varför man ska ha det till så få exklusiva titlar.

Men nu när Forza börjat komma till dator, samt även eventuellt detta bl a, så säger jag bara att jag aldrig känt att ett übergrafikkort till dator varit ett så givet köp som i dessa tider, liksom senaste Need for speed-titeln fick mig att börja tro på EA Games igen, så nu är det PC all the way, ut med en del konsoler för min del har det blivit, enda värt att spara är Nintendo Wii för det är en så grym spelkonsol samt spelmarknad när man vill spela med vänner!

Annars känns det som jag kan spendera pengarna på ett grafikkort á la Vega när de börjar dyka upp då jag tror de kan komma att konkurrera med Nvidia i 4K mot 1080 åtminstone, men kanske inte Titan Pascal eller 1080 Ti när det kommer, då Nvidia säkert håller tillbaka 1080 Ti för att kunna säga f**k you till AMD när de lanserar sina riktiga prestandamonster som jag hoppas att de verkligen blir, både i TFLOPS samt i att verkligen kunna tillämpa beräkningskraften tillräckligt mjukvarumässigt!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas starkt på är att det blir cross-platform på den här titeln.

Personer jag känner vill stanna på konsol(av någon märklig anledning ) och andra vill spela enbart på PC. Så att spela tillsammans idag är knepigt men det är fullt möjligt. Och jag vet att PC spelare har ett övertag när det kommer till att vända sig mycket snabbare och ha högre FOV m.m. Men personligen vill jag bara ha skoj tillsammans med vänner. Och jag vägrar spelkonsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Destiny var knappast viktigt att spela (om det inte ändrats rejält sedan release), se följande film så har du stenkoll på storyn:

https://www.youtube.com/watch?v=9yXs0R370LU

lol mao ingen missade något.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

De har tidigare sagt att man kommer kunna föra över sin karaktär från föregående spel. Men visst, som det lät i början så var det ungefär som att samma spel kommer leva vidare i 10 år med nya expansioner likt ett MMO.

Jo.

Permalänk

Hoppas bara att de inte fokuserar FÖR mycket på PC-versionen.

Destiny är nog det FPS-spel som jag tycker fungerar bäst på konsol. Kontrollerna är supersköna och det är så gött att halvligga i soffan och kötta på i Destiny.

Vad jag däremot hoppas de får ihop är en bättre story med bättre röstskådisar och kontinuitet för dessa. Idag är det olika röster för varje expansion och storyn var tex överlägset bäst och mest genomgående i ”The taken king” och sämst i den senaste ”Iron lords”.
Allt hattande i storyn gör att det inte finns någon genomgripande historia som hänger ihop och ger mening till det hela. Jäkligt synd och ”onödigt”, hade varit så mycket roligare med bättre story.
OCH, större och mer varierande miljöer behövs också (har ju spelat en del av banorna flera hundra gånger i olika uppdrag).

MEN, hoppas inte de sabbar spelkänslan som ju faktiskt är grymt bra på konsol!

Permalänk

Jag har över 200 timmar i Destiny på ps4 men har slutat att köra förra året efter att klarat aktiviteterna i the taken king eftersom att jag köpte en pc och hoppas verkligen att destiny 2 släpps till pc för att destiny är mitt favoritspel men efter att alla mina kompisar slutade köra och allt man gjorde i spelat var att grinda så slutade jag men ser fram emot att börja igen på pc

Visa signatur

PC - gtx 960, Moderkort: Asus z170-A, i5 6400 skylake, 16 GB Corsair Ram,
OCZ 240 GB Ssd, be quiet! 600w, Chassi: Phanteks EVOLV ATX
GEAR - Razer Blackwidow X Chroma, Steelseries Rival 700, Razer Goliathus XL, HyperX Cloud 2, Asus MG248Q
Steam - Kevin6465