Logitech SetPoint slutat starta efter Windows update

Permalänk

Logitech SetPoint slutat starta efter Windows update

Windows 10's nya skituppdatering har bara ställt till det för mig. Flera saker har gått till det sämre och jag vet inte varför de förutsätter att jag vill ha dessa förändringar som jag aktivt motarbetat, t.ex. har de installerat Edge igen, som jag avinstallerade.

Men den mest nedvärderande effekten av deras ofrivilliga uppdatering är att jag inte längre kan använda min logitechmus ordentligt, för att programvaran inte funkar sedan uppdateringen. Jag får upp följande meddelande:

"The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log or use the command-line sxstrace.exe tool for more detail."

Jag har provat ominstallera setpoint och starta om datorn men problemet kvartstår.

Tack för att ni finns och för att ni förhoppningsvis har något att tillägga!

EDIT: Provade avinstallera alla C++ som kom med uppdateringen, hjälpte inte.

Permalänk
Medlem

Har du sökt på felmeddelandet? Det verkar som att du inte hade alla C++komponenter från början. Kolla på länken och ladda ner: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-p...

Permalänk
Skrivet av Morgan:

Har du sökt på felmeddelandet? Det verkar som att du inte hade alla C++komponenter från början. Kolla på länken och ladda ner: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-p...

Tusen tack för svaret! Jag har redan de nyaste C++ installerade tydligen och sfc hittade inget konstigt. Här några errors jag fick med eventviewer: https://drive.google.com/file/d/0B-GNeJQhkXVAcmsyRTJmZ2VxZjA/...

Permalänk
Medlem

Avinstallera och sen installera igen?
(Kanske till och med köra nån slags registerstädare innan du installerar igen?)
Vilken mus är det? kan du använda Logitech Gaming software istället kanske? (eller funkar den bara med G-mössen?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem

Du har provat att avinstallera Setpoint, starta om datorn och installera det igen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Avinstallera och sen installera igen?
(Kanske till och med köra nån slags registerstädare innan du installerar igen?)
Vilken mus är det? kan du använda Logitech Gaming software istället kanske? (eller funkar den bara med G-mössen?)

Skrivet av mrqaffe:

Du har provat att avinstallera Setpoint, starta om datorn och installera det igen ?

Yes, har provat ominstallera med omstart emellan, inte med registerstädare emellan dock. Logitech gaming eller logitech options funkar inte.

Permalänk

UPPDATERING: Nu har jag provat köra CCleaner emellan installationerna samt starta om, det funkar inte heller.

Permalänk
Rekordmedlem

Du får kanske följa winstandard och installera om win och prova efter det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du får kanske följa winstandard och installera om win och prova efter det.

Vad menar du, installera om windows? Om jag vore beredd att göra det så hade jag ju gjort det och inte startad den här tråden.

Det är som att bota en häst genom att skjuta den.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kioskvältaren:

Vad menar du, installera om windows? Om jag vore beredd att göra det så hade jag ju gjort det och inte startad den här tråden.

Det är som att bota en häst genom att skjuta den.

Ja så fungerar win, ominstallation är ofta det smidigaste och snabbaste sättet att få igång det. Man kan ju göra en installation på nån annan disk och se om det fungerar så kan man sen ta ställning till om man ska göra det på riktigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har du rätt årsmodell, arkitektur och version av libbet, det här läggs till i programlistan (appwiz.cpl) när man installerar senaste Setpoint 64-bit:

Logitech SetPoint 6.67
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.17

Permalänk
Hedersmedlem

@Kioskvältaren *Bump raderade, tråd låst*

Trots tidigare tillsägelser fortsätter du tyvärr att bumpa dina trådar. Vänligen se till att detta ej händer igen.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Kioskvältaren:

All hjälp uppskattas!

Skrivet av Kioskvältaren:

Problemet kvarstår, någon som har någon idé?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...