Razer lanserar Deathadder Elite

Permalänk
Melding Plague

Razer lanserar Deathadder Elite

En klassiker i Razers arsenal av spelmöss förnyas. Nu presenteras uppdaterade Deathadder Elite, där nya brytare och uppdaterad sensor står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Lasersensor och träffsäkerhet är ingenting som brukar gå hand i hand.
Ska bli spännande att se recensioner på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Lasersensor och träffsäkerhet är ingenting som brukar gå hand i hand.
Ska bli spännande att se recensioner på detta.

Står optisk på Razers sida så fel i artikeln

Och Chroma-lightning så precis lika mycket disco som innan.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

DPI knappar verkar det som.. stör mig sjukt på att min deathadder inte har det. Dåligt köp var det + gummikuddarna på sidan är mer hala än greppar.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

@ChipZ:

GÅR att stänga av , eller välja en färg! Måst du köra 250km/h med din bil varje dag på motorväg bara för att bilen går 250, suck

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

@ChipZ:

GÅR att stänga av , eller välja en färg! Måst du köra 250km/h med din bil varje dag på motorväg bara för att bilen går 250, suck

Jag har en Deathadder Chroma och utnyttjar discot... Andningssvårigheter? Hoppas det går över..
Klagade på att artikeln har fel och enligt min tolkning inte har "disco-ljus" längre enligt inledningen.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av huttala:

Lasersensor och träffsäkerhet är ingenting som brukar gå hand i hand.
Ska bli spännande att se recensioner på detta.

Är tydligen en optisk sensor. Eftersom att sensorn fortfarande hette 5G så bara antog jag att det var lasersensorn från tidigare.

Skrivet av ChipZ:

Står optisk på Razers sida så fel i artikeln

Uppdaterat!

Permalänk
Medlem

Spännande. Mer klick kan jag inte få nog utav.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

3360 sensorn som används som typ alla nya "seriösa" modeller använder idag.
Implementeringen är olika bra dock.

Logitech ligger före alla andra med deras 3366.

Synapse som är värdelöst med Razer.
Att inte ha onboard memory så man kan slänga synapse åt skogen är ett skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Jag har en Deathadder Chroma och utnyttjar discot... Andningssvårigheter? Hoppas det går över..
Klagade på att artikeln har fel och enligt min tolkning inte har "disco-ljus" längre enligt inledningen.

Så läste även jag det men börjar väl bli så att det är onödigt att skriva när det finns snarare så man blir förvånad om de släpps något high end utan massa dioder.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem

Jag som sitter fortfarande med 3.5G sen 4 år tillbaka. Inte ett enda problem. Det är så många som har haft dubbelklick-problemet så jag är rätt skraj att byta ut den, vill inte ha nån annan mus direkt heller.

Får hoppas att denna får bra omdöme och kvalité nog så att man kan sikta in sig på en.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Själv stör jag mig något enorm på sladd!
Nä fy vad jag älskar min G602 jag köpte för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Det mesta Razer tillverkar är dyr skit, men har inte hittat någon bättre mus än deras Deathadder serie. Rättare sagt jag vågar inte lägga 600-1200 spänn på en mus jag inte har testat, förmodligen den största orsaken folk använder samma mus eller tillverkare i ett par decennier.

Permalänk
Medlem

Är ju just Omron brytarn som brukar ge sig i dessa möss och leda till ökända "dubbelklick buggen".

Få se hur dessa presterar i längden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

DPI-jakten är dock bara trams.
Se denna video om ni vill lära er om DPI och hur sensorn i möss fungerar, den är tekniskt ingående men han förklarar väldigt bra:
https://www.youtube.com/watch?v=lc7JVjcPzL0
(Kort kan man väl sammanfatta det med att man bör hålla sig till den DPI som sensorn jobbar i (native DPI), så fort man går över den så blir det bara sämre och sämre.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

DPI-jakten är dock bara trams.
Se denna video om ni vill lära er om DPI och hur sensorn i möss fungerar, den är tekniskt ingående men han förklarar väldigt bra:
https://www.youtube.com/watch?v=lc7JVjcPzL0
(Kort kan man väl sammanfatta det med att man bör hålla sig till den DPI som sensorn jobbar i (native DPI), så fort man går över den så blir det bara sämre och sämre.)

Däremot så kan det vara så att sensorn med högst möjliga dpi även är "överlägsen" på andra punkter,
givetvis inte ett måste, men jag antar att det är ett hyffsat riktmärke på hur modern sensorn är.

Finns det något generellt sätt att ta reda på vad sensorn i valfri mus har för native dpi föresten?
Eller måste man googla lite beroende på modell?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Hur mycket vågar man satsa på att det endast är en modifierad 3360 sensor som inte är ett dugg bättre än vad redan finns i gPro/g403? Plus Razers fantastiska fusk lösning som tvingar fram högre max DPI men samtidigt lägger på extra smoothing på musrörelse som faktiskt gör den värre?

Permalänk
Medlem

@phreec: Japp, detta problem har skett med var enda Razer-mus jag har ägt förutom två (DA 2013 och Mamba som jag lämnade tillbaka) och jag har ägt åtta stycken.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Däremot så kan det vara så att sensorn med högst möjliga dpi även är "överlägsen" på andra punkter,
givetvis inte ett måste, men jag antar att det är ett hyffsat riktmärke på hur modern sensorn är.

Finns det något generellt sätt att ta reda på vad sensorn i valfri mus har för native dpi föresten?
Eller måste man googla lite beroende på modell?

Finns inget enkelt sätt, här är en som samlat ihop en massa info om olika möss (samt vad olika professionella spelare kör med för möss om man kollar dom andra flikarna):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

Permalänk
Medlem

Undrar om brytarna är bara rebrandade D2FC-F-K's.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk

Steelseries ska det va <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Finns inget enkelt sätt, här är en som samlat ihop en massa info om olika möss (samt vad olika professionella spelare kör med för möss om man kollar dom andra flikarna):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

tackar!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Bah garanterat bara extra fluff.

Deathadder hade varit den perfekta musen om den hade lillfingerstöd, tumstöd och 1 extra knapp för tummen

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Finns inget enkelt sätt, här är en som samlat ihop en massa info om olika möss (samt vad olika professionella spelare kör med för möss om man kollar dom andra flikarna):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZzbKDmFOqsP_ut2RdctD0...

Möglig lista från 2014? Har ju knappt något som kör 3310 / 3320 / 3360 sensor. 3360 är den "bästa" sensorn nuvarande på marknaden (3366 exclusiv logitech version)
3310 inte "felfri" då den har små mängder konstant accel
3090 är senare känd att inte vara "felfri" då flesta av mössen med dessa har påtvingad smoothing som skapar fördröjning innan signalen når datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

@ChipZ:

GÅR att stänga av , eller välja en färg! Måst du köra 250km/h med din bil varje dag på motorväg bara för att bilen går 250, suck

VF annars ska du ha en bil som kör 250km/h för?
Om det räcker med 110-130km/h, köp en bil som går det då... allt annat är ju bara slöseri.

Håller med att "varje dag" är kanske inte nödvändigt, men varför köpa det om du inte ska använda det.

Skrivet av LPG:

Jag som sitter fortfarande med 3.5G sen 4 år tillbaka. Inte ett enda problem. Det är så många som har haft dubbelklick-problemet så jag är rätt skraj att byta ut den, vill inte ha nån annan mus direkt heller.

Får hoppas att denna får bra omdöme och kvalité nog så att man kan sikta in sig på en.

Säger det samma. Jag köpte lite olika Deathadder 3,5G/2013 (osv) möss för ett tag sedan på reor, och har dem till div olika datorer. En av dem har tyvärr fått problem med knappen (slitits ut helt enkelt och fått dubbelklick problemet). Köpte en ny "klick-knapp" på elektronik firma och lödda om den, och satte den i en dator som inte används så mycket. Fungerar sedan dess iaf, och musen är typ 4 år gammal nu.

Men om denna blir bra så kan jag gärna titta på en ny generation.

Skrivet av biorrith:

Själv stör jag mig något enorm på sladd!
Nä fy vad jag älskar min G602 jag köpte för ett tag sedan.

Stör mig mer på trådlösa produkter som bara bråkar, är tunga som F (pga batteriet), och har enorm latency. Och det är inte kul att ha batteriet slut mitt när man spelar heller... Har haft flertalet trådlösa Logitech möss genom åren som har bara bråkat, men visst, vi är alla olika.

Fördelen med just Razers möss, med sladd, är att sladden är enormt lätt, tunn, lång, och lätt att forma. Mao, det är utan tvekan den bästa sladdlösningen jag sett på någon mus, vilket gör att den känns lite som en trådlös, men utan nackdelarna.

Deras akilleshäl har varit vissa modeller med dessa bråkande knapparna dock, vilket inte är kul att få på en sådan dyr mus.

@Raymond Troligen har du fettat ner dem. Ta lite rengöringssprit, eller yes + vatten och rengör dem

@ramlösa En bra poäng. Att hitta bra ersättare är dyrt och bråkigt... så när man väl hittar en som fungera bra, så håller man hårt i dem. Det finns troligen bra alternativ, som också kostar mindre än Razors, och jag brukar prova lite olika, men man går inte runt och prov-köper 5 st möss a 1000kr direkt.

Jag skulle vilja ha ett alternativ som är lika enkelt designad som tex Razer Deathadder, med liknande tunn sladd som inte är styv som en pinne (som många är), men inte kostar så mycket (för 600-700kr för denna är inte direkt billigt). Behöver inte har super sensor eller extra knappar dock, då det är till enklare maskiner som inte spelar.

Permalänk
Avstängd

Den ser ut att kunna bli skitig och svår att rengöra där man har tummen och lillfingret.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av murklor:

Bah garanterat bara extra fluff.

Deathadder hade varit den perfekta musen om den hade lillfingerstöd, tumstöd och 1 extra knapp för tummen

Alltså den perfekta musen om den varit helt annorlunda mot nu?
Det är ju just formen på musen folk faller för, vad annars är det som är så bra med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Alltså den perfekta musen om den varit helt annorlunda mot nu?
Det är ju just formen på musen folk faller för, vad annars är det som är så bra med den?

Han gillar nog bara namnet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan450:

Undrar om brytarna är bara rebrandade D2FC-F-K's.

Tror nog det är så.