Nas server problem DS216play to 65LA965W

Permalänk
Medlem

Nas server problem DS216play to 65LA965W

Hej! Så tidigare har jag haft alla filmer mm på min dator, har då kunnat starta tvn och välja filmer via den för komma åt det som var på datorn. Samt kunnat spela alla format av filmer utan problem

Nu däremot när jag connectar till min synology, så kan jag inte spela upp mkv format på tvn 65LA965W. Står "filformat stöds inte", det konstiga är att det t.om har fungerat att spela just formatet tidigare med. Min tv och nasserver är båda ikopplade via en nätverkssladd, så de kör inte på wifi. Mitt internet är 100/10mbit.

Spela mp4 format är inga problem alls, så jag vet inte riktigt vad jag har gjort för fel inställingar. Eller vad jag kan göra för åtgärda saker och ting. Jag har en chromecast också, om det spelar roll. Men verkar ej göra något skillnad i det hela.

Permalänk
Medlem

Hur delade du ut filerna via datorn tidigare?
Vilken router/switch kör du? (Exakt modell samt firmwareversion)
Vilken NAS har du? (Exakt modell samt OS-version)

Har liknande erfarenhet med en KDL48W705CBAEP från Sony. MP4 fungerar alltid men .mkv är lite av en gamble. Detta både via UMS och NASen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Hur delade du ut filerna via datorn tidigare?
Vilken router/switch kör du? (Exakt modell samt firmwareversion)
Vilken NAS har du? (Exakt modell samt OS-version)

Har liknande erfarenhet med en KDL48W705CBAEP från Sony. MP4 fungerar alltid men .mkv är lite av en gamble. Detta både via UMS och NASen.

netgear WNR3500Lv2
Firmware Version V1.2.0.34_40.0.75
GUI Language Version V1.2.0.30_2.1.22.1

Nas: DS216play16
dsm version: DSM 6.0.2-8451 Update 1

Minns inte exakt hur jag delade filerna tidigare via datorn, men startade bara tvn och kunde välja filmer (hade hdmi sladd samt datan var kopplade via nätverkssladd). Ibland startade jag filmer via datan om subtitles strulade på tvn

tv modell: 65LA965W

Permalänk
Medlem

Jag har även försökt att gå in på dma compability och ta bort mkv där, disable transcoding där med utan att något ändras alls. Har absolut ingen aning vad som strular, kunde ju välja via tvn filmer som jag hade på data utan problem tidigare så.