Tjej med personlighetsstörning, råd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Spännande, Eftersom jag har papper på det. Extra kul att du nämner narcissister... Du är välkommen att se underlaget till min sjukpensionering vilken dag som helst. Anti-social, narcissistisk, personlighetsstörning, och något spännande de kallar intermittent explosivitet disorder. Du bjuder på fika, jag tar med papperna, vilket fik i Helsingborg väljer du?
B!

Då folk med anti-social personlighetsstörning ofta får sina diagnoser i en rättspsykiatrisk undersökning så avböjer jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Antisocial personlighetsstörning gör inte individen per automatik till psykopat/sociopat. Man kan uppfylla vissa kriterier under diagnosen och därför få diagnosen, betyder inte att man uppfyller samtliga kriterier och därmed stämplas som fullblod psykopat, trotts att en fullblod psykopat även den eventuellt endast går under "antisocial personlighetsstörning" diagnosen.

Däremot kanske man kan se det som en fingervisning när en individ har en diagnos, som blivit satt med hjälp av psykolog/psykiatriker och grundlig utvärdering. Vet flertal personer som har ADHD men även med diagnosen på papper så skiljer det sig mycket åt mellan dem. Så en diagnos är inte en person.

Spola tillbaka bandet.

Psykopati är en pseudovetenskap i dagsläget, så försök inte spela besserwisser med mig min vän.

För övrigt är diagnoser i sig luftpastej, men dom existerar för att just kategorisera människor och ge en fingervisning av problem dom har.

Alla "psykopater" är inte mördare men alla serie-mördare är "psykopater". (massmördare=/=seriemördare), seriemördare dödar för nöjes skull.
Ikr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Spola tillbaka bandet.

Psykopati är en pseudovetenskap i dagsläget, så försök inte spela besserwisser med mig min vän.

För övrigt är diagnoser i sig luftpastej, men dom existerar för att just kategorisera människor och ge en fingervisning av problem dom har.

Alla "psykopater" är inte mördare men alla serie-mördare är "psykopater". (massmördare=/=seriemördare), seriemördare dödar för nöjes skull.
Ikr

Skickades från m.sweclockers.com

Så en diagnos är luftpastej även för den som har en diagnos, t.ex borderline? Jag håller inte med dig där. Spela besserwisser är det faktiskt du som gör nu. Finns väl två sidor av myntet här. En seriemördare behöver inte vara psykopat heller. PTSD, akut stress och depression kan utlösa tillfälliga tillstånd t.ex, gör inte individen till psykopat/sociopat för det. Man får inte diagnosen hursom heller, och dessutom sitter inte psykopater hos psykologer och erkänner detta vind för våg. En psykopat ser ju inte direkt sig själv som en psykopat när den tittar i spegeln.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

@Igelkott: Det krävs nog en hel del pondus, men det finns ju folk som försöker härda ut i såna relationer. Det verkar ju dock vara olika hur bra individer är på att hantera sina störningar.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Så en diagnos är luftpastej även för den som har en diagnos, t.ex borderline? Jag håller inte med dig där. Spela besserwisser är det faktiskt du som gör nu. Finns väl två sidor av myntet här. En seriemördare behöver inte vara psykopat heller. PTSD, akut stress och depression kan utlösa tillfälliga tillstånd t.ex, gör inte individen till psykopat/sociopat för det. Man får inte diagnosen hursom heller, och dessutom sitter inte psykopater hos psykologer och erkänner detta vind för våg. En psykopat ser ju inte direkt sig själv som en psykopat när den tittar i spegeln.

En psykotisk/neurotisk människa som agerar i ett affekt tillstånd är inte kapabel till att seriemörda särskilt mycket, tro mig.

Ge mig gärna ett exempel på en seriemördare som ej har drag av anti-social personlighetsstörning. John Ausonius? Aka. "Lasermannen", hade inte han diagnostiserats med anti-social personlighetsstörning vid ett tillfälle? Skön snubbe som för övrigt stabbade sitt försvar med en penna under rättegången.

Ted Bundy? Hoppsan, ordet seriemördare uppfanns efter den karln. Solklart fall av anti-social personlighetsstörning.

Du kan gärna försöka. Nämn inte Breivik eller dyl. då dessa herrar inte är seriemördare utan som bekant massmördare.

Enorm skillnad.

"Man får inte diagnosen hursom heller, och dessutom sitter inte psykopater hos psykologer och erkänner detta vind för våg. En psykopat ser ju inte direkt sig själv som en psykopat när den tittar i spegeln."

Det är just det jag nämnde i ett tidigare inlägg, psykopater upptäcks vanligtvis i rättspsykiatrisk undersökning.

(Lägg märke till att jag sa ordet "serie-mördare" och inte "mördare" eller något annat, då du babblar om tillfälliga tillstånd.)

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Då folk med anti-social personlighetsstörning ofta får sina diagnoser i en rättspsykiatrisk undersökning så avböjer jag.

Fritt land, fria val, du gör som du vill. Det har dock klart och tydligt gått fram i tråden att jag inte har fått min diagnos den vägen...
Inte för att det gör någon större skillnad var man får sin diagnos, det betyder precis samma sak i alla fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@FaatIII:

Nog kan en människa med all förmodan seriemörda, mörda och massmörda utan diagnos. Låt säga en individ blir hotad till det eller övriga orsaker som ej faktiskt är relaterat till att individen som begår detta har en psykotisk störning.

Och fortfarande, är det luftpastej för en individ med en diagnos? Dom ser det väl inte så? Men du kanske kan tala för alla enskilda individer som har en diagnos och ge mig någon fin one-liner till svar.

Lägg märke till att jag ej besvarat med namn då allt som sker i denna värld inte alltid finns dokumenterat. Men betyder det att det är omöjligt bara för att du säger/tycker så?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@FaatIII:

Nog kan en människa med all förmodan seriemörda, mörda och massmörda utan diagnos. Låt säga en individ blir hotad till det eller övriga orsaker som ej faktiskt är relaterat till att individen som begår detta har en psykotisk störning.

Och fortfarande, är det luftpastej för en individ med en diagnos? Dom ser det väl inte så? Men du kanske kan tala för alla enskilda individer som har en diagnos och ge mig någon fin one-liner till svar.

Lägg märke till att jag ej besvarat med namn då allt som sker i denna värld inte alltid finns dokumenterat. Men betyder det att det är omöjligt bara för att du säger/tycker så?

Vi människor definieras inte av vilka diagnoser vi har, vilken bil vi kör, vilka kläder vi har.. du vet vad jag tänker komma med det här..

Att jag säger att det är luftpastej innebär bara att jag tycker diagnoser har blivit mode på senaste tid, kärringar ägnar stor tid att leta fel på sina stackars barn.

Klart diagnoser kan vara viktigt för rätt hjälp och dylikt men snälla nån, umgås med några läkare får du se vilka stolpskott som droppar diagnoserna på patienterna.

Klart det finns bra läkare där ute som kan sitt jobb men ville bara få dig att förstå min vinkel.

Hoppas jag inte gör någon läkare sur nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Testpilot

Med personlig erfarenhet av både Boderline och Bipolaritet så har jag ett kort råd;
Är hon på mediciner som hjälper? Kör på, kan bli din livs chans!
Är hon INTE på mediciner alls eller mediciner som inte hjälper? Lär känna henne, men var väldigt försiktig då det kan gå åt helvete riktigt fort!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

@-=Mr_B=-: brukar man inte som narcissist tycka att man är perfekt (bättre än alla andra) ?
har man en diagnos så är det ju inte perfekt? narcissister brukar ju då av försåtliga skäl inte erkänna att dom är narcissister?

blir ju som Schrödingers katt ? den sekund du säger till andra att du har diagnos XYZ.. okej det finns väldigt få narcissister som självmant raserar sin egen mur, fika ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Killgissandet har verkligen nått nya höjder i den här tråden, så mycket gissande, så lite koppling till verkligheten.

Ni gör människor illa och stigmatiserar människor med era vilda spekulationer och "erfarenheter".

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lakej:

@Pan.Pan: Har läst psykologi och har en hel säck med egna erfarenheter. Men tack för omtanken.

Ja, alla kan väl läsa. Vem som helst kan läsa till vad som helst utan att vara passande för jobbet.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Först raderade jag några inlägg där särskilt ett gick över gränsen. Jag har också bestämt mig för att låsa tråden då ämnet tycks uttömt och diskussionen går nu mest i samma cirklar.

/KimTjik