Geeks Gaming strömmar Civilization VI – ikväll 20:00

Permalänk
Geeks Gaming

Geeks Gaming strömmar Civilization VI – ikväll 20:00

Flera stora spelsläpp är att vänta under hösten och en av dessa är Civilization VI, som media från och med 16:00 idag har fått tillåtelse att ge en försmak av. Ikväll har även jag fått äran att visa upp delar av spelet, där Firaxis Games ändrat mycket mer än enbart grafiken.

Klockan 20:00 drar liveströmmen igång och kan beskådas nedan eller direkt via Twitch-kanalen GeeksLive.

https://www.twitch.tv/geekslive/v/92068732

Permalänk
Medlem

Stora Frågan är ju om man kan lira detta samtidigt som t ex world of warcraft. så man kan optimera tiden

Visa signatur

_______________________________
<Sömn filantrop>

Permalänk
Medlem

Den är jag nyfiken på! Skall nog ses, banne mig.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Hedersmedlem

Skall bli skoj att se vad CIV 6 går för, en runda till

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

mm, Jag står i valet köp eller inte, Så får la se efter kvällens stream om suget är kvar

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem

Varför får ni spela det före mig?!?!? Det är orättvist. Jag vill också spela!

Permalänk
Medlem

Totalbiscuit strömmar Civilization 6 just nu

https://www.twitch.tv/totalbiscuit

Permalänk
Medlem

Ledsen.. men det är vanvettigt tråkigt att titta på en människa som spelar ett spel för första gången, visade det sig. Strategispel, dessutom. Inte mycket action heller

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Ledsen.. men det är vanvettigt tråkigt att titta på en människa som spelar ett spel för första gången, visade det sig. Strategispel, dessutom. Inte mycket action heller

Tyckte det vara intressant att se hur 6an blir.
Köp suget blev ju inte mindre av att titta precis
Jag vet vad jag kommer att göra i vinter.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Tyckte det vara intressant att se hur 6an blir.
Köp suget blev ju inte mindre av att titta precis
Jag vet vad jag kommer att göra i vinter.

Jodå, förvisso

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Lite het på Civ6. Men vi får väl se om det är lika feature fattigt som Civ5 vid release. Civ5 är ju nu ett ganska bra spel. Men behövde ganska många expansioner för att nå dit.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

Lite het på Civ6. Men vi får väl se om det är lika feature fattigt som Civ5 vid release. Civ5 är ju nu ett ganska bra spel. Men behövde ganska många expansioner för att nå dit.

Anledningen kan säkert vara att dom vill sälja expansioner, men jag tror också att det kanske beror på att dom vill locka nya spelare och därför medvetet gör spelet mindre komplicerat.

Permalänk
Medlem

@anon218488: Känns som om svårighetsgraden är vad som bör göra det enklare för nya spelare. Inte att dumma ner spelet. Men du har säkert en poäng.

Sedan kan ju inte Civ5 kallas komplicerat eller avancerat.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hzup:

@Näsvis: Känns som om svårighetsgraden är vad som bör göra det enklare för nya spelare. Inte att dumma ner spelet. Men du har säkert en poäng.

Sedan kan ju inte Civ5 kallas komplicerat eller avancerat.

Just Civ5 har jag spelat så mycket så att jag inte längre vet hur det upplevs av nya användare. Däremot kan jag säga att jag ofta brukar tröttna på många strategispel redan under tutorial därför att det är för många olika menyer man ska in i och information som presenteras på ett allt för rörigt sätt.

Permalänk
Medlem

Han som stremade var inte så bra, var väldigt rörigt att lyssna på han tycker jag. men spelet verkar trevligt iallafall

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av crash:

Han som stremade var inte så bra, var väldigt rörigt att lyssna på han tycker jag. men spelet verkar trevligt iallafall

Sorry! Var lite stressad i början men blev bättre efter en 20 min ungefär!

Permalänk
Medlem

Hallå! aldrig spelat något spel i serien. har spelat lite settlers, kan man börja spela 6.an utan att ha spelat de tidigare spelen tror ni, eller är det någon story man bör känna till?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Sorry! Var lite stressad i början men blev bättre efter en 20 min ungefär!

Tror fan det.. helt nytt spel och en kamera i nyllet

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hallå! aldrig spelat något spel i serien. har spelat lite settlers, kan man börja spela 6.an utan att ha spelat de tidigare spelen tror ni, eller är det någon story man bör känna till?

Absolut. Varje "version" är ett oskrivet blad. De har inget med varandra att göra, annat än att det är "uppgraderingar" på samma tema

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Absolut. Varje "version" är ett oskrivet blad. De har inget med varandra att göra, annat än att det är "uppgraderingar" på samma tema

Kul!
Påminner det om settlers tror du?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid:

Det var länge sedan jag spelade Settlers (tack för tipset!), men de är ju snarlika så att man måste fixa resurser, bygga grejer och så. Men Civ har betydligt mer "micro management", planering och logistik.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

@griid:

Det var länge sedan jag spelade Settlers (tack för tipset!), men de är ju snarlika så att man måste fixa resurser, bygga grejer och så. Men Civ har betydligt mer "micro management", planering och logistik.

ska nog göra ett köp och testa!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

ska nog göra ett köp och testa!

Akta dig.. om jag hade lagt lika mycket tid på mina universitetsstudier som jag istället lade på Civ, så hade jag haft minst tre doktorshattar

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Sorry! Var lite stressad i början men blev bättre efter en 20 min ungefär!

Ingenfara men ska kolla mera idag på streamen iallafall för jag vill se mer om spelet dock

Permalänk
Moderator

@crash: Feedback är alltid bra, tack för att du säger till.

Det är alltid kul när vi får chansen att visa ett spel och därmed ge alla en chans att få se lite mer, ställa frågor och kolla närmare på saker de är nyfikna på.

Vi kommer att visa fler spel närmaste månaderna på releasedagarna, previews som denna är relativt ovanliga men vi försöker få fler.

Föreslå gärna spel om det är ngt ni är nyfikna på, lovar inte att det går men kanske...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

Interessant!

Edit: Aah, jeg er sent ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

@crash: Feedback är alltid bra, tack för att du säger till.

Det är alltid kul när vi får chansen att visa ett spel och därmed ge alla en chans att få se lite mer, ställa frågor och kolla närmare på saker de är nyfikna på.

Vi kommer att visa fler spel närmaste månaderna på releasedagarna, previews som denna är relativt ovanliga men vi försöker få fler.

Föreslå gärna spel om det är ngt ni är nyfikna på, lovar inte att det går men kanske...

Väldigt bra initativ ni kör med tycker jag, skoj med lite mer svensk streaming ser framemot mer spel nu i höst hehe

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Decoman:

Interessant!

Edit: Aah, jeg er sent ute.

vi kör om en stund igen, 19:00!
kolla in twitch och fråga på om du undrar något.

http://www.twitch.tv/geekslive

Permalänk
Medlem

Gud vad taggad man blir nu, trevligt med svensk streaming också, men vågar inte kolla för mycket.. Gäller o hålla ut i nån vecka nu

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Kiniguw:

Gud vad taggad man blir nu, trevligt med svensk streaming också, men vågar inte kolla för mycket.. Gäller o hålla ut i nån vecka nu

blev en sammanfattande text också på fz!
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20161003/bara-en-runda-till...