Battlefield 1 och Spelbutiken

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 och Spelbutiken

Tänkte förbeställa bf1 men inte från origin för tycker det är lite för dyrt. Någon annan här som köpt från spelbutiken och ifall det funkar som de ska ? Tack

Permalänk
Medlem

Jag handlade ett spel via download för något år sedan och det funkade fint då, borde nog inte vara några konstigheter nu heller.

Visa signatur

6700K | 32 GB | ASUS 980Ti SLI | Samsung 2x500GB SSD | EVGA G2 850W

Permalänk
Medlem

Handlat på både spelbutiken och retrospelbutiken, de är seriösa AFAIK.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av CpKatt:

Tänkte förbeställa bf1 men inte från origin för tycker det är lite för dyrt. Någon annan här som köpt från spelbutiken och ifall det funkar som de ska ? Tack

Jag har aldrig haft problem med spelbutiken. Dock har jag enbart köpt spelen på DVD därifrån.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har beställt spel samt förhandsbokat spel på spelbutiken funkade bra d ggrna jag förbesällt har jag fått dan innan release.

Permalänk
Medlem

Okej, verkar som det blir att köpa därifrån då. Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Om du aldrig har beställt därifrån innan så har du dock inget konto där (skapas automatiskt när du beställer första gången) och du måste ha konto för att beställa digital download.

Jag löste det enkelt genom att chatta med deras support, så skapade de ett konto åt mig. Tog kanske 3 minuter.

Permalänk

Spelbutiken kräver personnr. Det blir autonej.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Spelbutiken har jag skickat ut saker till mig på releasedagen, vilket medför att jag får dom minst två dagar efter releasedatumet.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat hos och varit nöjd kund hos Spelbutiken men INTE när det gäller realeser. Har fått minst 3 spel två dagar efter realese trotts att beställningarna gjort månader innan.

Permalänk
Medlem

Precis som många skriver. Man har aldrig sakerna man förbeställer på release-dagen. I bästa fall några dagar senare i värsta fall flera veckor för att de tar emot många fler bokningar än de får leveranser utan att meddela.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Conditioned:

Spelbutiken kräver personnr. Det blir autonej.

Man kan se det från olika perspektiv. Det förhindrar väl en hel del personer att köpa mängder av cd keys med stulna kreditkort för att sen sälja vidare på typ G2A?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CpKatt:

Tänkte förbeställa bf1 men inte från origin för tycker det är lite för dyrt. Någon annan här som köpt från spelbutiken och ifall det funkar som de ska ? Tack

Hej jag har jättedålig erfarenhet av Spelbutiken just gällande förköp. Jag Förhandsbokade No Mans Sky hos dom för ett bra pris 6 månader innan release för att få diverse förköpsbonusar osv. 1 vecka innan releasen skickar dom ett mail till mig där dom säger att jag beställt något som inte finns i deras sortiment och att min bokning är avslutad. Dom har alltså helt plötsligt bestämt sig för att inte köpa in spelet just då och bara skitit i alla som förbokat. Resultatet blev att jag fick tjafsa med payex för att få tillbaka mina pengar för en vara jag betalat 6 månader tidigare och jag höll på att missa förköpsbonusen på spelet då jag preciiis han köpa det på Steam sista dagen bonusen fortfarande gällde.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Skrivet av anon188021:

Man kan se det från olika perspektiv. Det förhindrar väl en hel del personer att köpa mängder av cd keys med stulna kreditkort för att sen sälja vidare på typ G2A?

Det finns många och relativt billiga sätt att förhindra cd key stölder. Då de flesta inte kräver personummer så är ditt argument inte riktigt hållbart. Även om det hade varit så hade jag aldrig gett mitt pers nr för att köpa spel, det är integritetskränkande.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

det bli g2play eller bf1 som säljer 395kr rabatt

Permalänk
Medlem

Som skrivs ovan, man får inte spel på releasedagen, annars är de bra tycker jag.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Permalänk

Jag förhandsbokade både Bf3 och bf4 på spelbutiken och fick spelen på release dagen inga problem. Sålunda förhandsbokade jag även bf1 via spelbutiken när de änn en gång är den billigaste svenska återförsäljaren (serriösa)av bf1 jag vet.

Ang. Makulerade förhandsbokningar ser jag det som väldigt otroligt i.o.m. att battlefield till skillnad från NO man Sky är en större titel som de knappast strutar i att köpainn?

Skickades från m.sweclockers.com