Råkat formatera sd kort

Permalänk

Råkat formatera sd kort

Hej jag råkade formatera sd-kortet på min telefon och har panik då jag hade massa bilder på den vet någon om man kan få tillbaka dessa bilder?!

Permalänk

Googlade bara snabbt och detta stod överst:
"Launch EaseUS Data Recovery Wizard and select the file types you want to recover. Then click "Next" button to move to the next step. Step 2. Select the formatted SD Card where you lost your data and click "Scan" button, the software will quickly scan it to find all your target files."

Lycka till! Lät tråkigt att förlora massa bilder.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Googlade bara snabbt och detta stod överst:
"Launch EaseUS Data Recovery Wizard and select the file types you want to recover. Then click "Next" button to move to the next step. Step 2. Select the formatted SD Card where you lost your data and click "Scan" button, the software will quickly scan it to find all your target files."

Lycka till! Lät tråkigt att förlora massa bilder.

Step 4... pay us a shit ton of money to try to recover files we cant save

Är tyvärr väldigt få recoveryprogram som är bra på SD/flash baserade enheter. Ja.. de kan se filerna, men att lyckas pussla ihop dem till intakta filmer/bilder är en hel annan historia (tro mig... 5 återställningsprogram, 4 koppar kaffe och ett 4 timmars pass med att rädda viktiga saker lärde mig detta).

Tråkiga är... många revovery program är gratis att testa att hitta saker.... men inte gratis att rädda saker. (Dvs slutföra det).

Recuva är ett av de få som verkligen är gratis, men jag vill minnas att det inte var så bra på SD kortet. (Får se om jag kan kolla när jag kommer hem vilket som faktiskt fungerade)

EDIT: Kritisk sak till @Hoobys1996 ... rädda INGET tillbaka till SD-kortet, dvs ändra inget på själva kortet. Utan återställ endast till en annan disk (tex din HDD) och sen gå igenom filerna, noga! Om du har fått några filer defekta, testa något annat program och gör samma sak. Så länge du inte skriver till SD-kortet så ska du inte mista något mer.

Permalänk
Medlem

Recuva har räddat mig ett par gånger. Det är samma företag som gjort ccleaner.
https://www.piriform.com/recuva

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Recuva har räddat mig ett par gånger. Det är samma företag som gjort ccleaner.
https://www.piriform.com/recuva

Recuva kan inte hitta min telefon, vet du hur man kan göra så den kan hitta?

Permalänk
Medlem

Plocka ut SD kortet, och sätt det i en extern läsare. Du vill definitivt hindra andra mjukvaror, även telefonens, från att skriva till minnet...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@Hoobys1996: Om du har använt minneskortet i telefonen är risken stor för att allt redan är sabbat.
Du borde ha tagit ur minneskortet så fort du formaterat det och lagt undan det tills du hade tid till att försöka återskapa det med en extern adapter.

Antingen en MicroSD -> SD Card adapter som du sen kan peta direkt in i din dator om du har en sådan port.
Annars finns det MicroSD/SD -> USB adaptrar du kan köpa billigt.
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/214244-k...

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~