Permalänk

wifi-brygga hd-box mot router

Hej! Ganska färsk på det här...

Fick precis hem en Technicolor TG799 vac Xtream-router och en Arris VIP2853 HD-box från BBB.
Jag vill brygga wifi till hd-boxen för att slippa kablage. Ska jag betala 599:- för BBBs Technicolor-brygga och vänta 5 dagar till den kommer? Eller finns det någon motsvarande kompatibel i butik, så jag kan glo på dumburken redan ikväll? Nämnda brygga kanske rent av finns i butik?

Eller, är det bara dumt att köra trådlöst med snabbhet och bildkvalitet i åtanke? Slutar det med att jag ligger här och spikar kabel på golvsockeln och klistrar kanallister kors och tvärs framöver?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av toppslätskivling:

Slutar det med att jag ligger här och spikar kabel på golvsockeln och klistrar kanallister kors och tvärs framöver?

Tyvärr så är det enda sättet för att verkligen kunna utnyttja bandbredden. WiFi är, än så länge, ett komplement till kabel.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Rekordmedlem

Kabel är bäst men Telia har ungefär samma trådlösa lösning och jag tror den finns att köpa i deras butiker också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@toppslätskivling:
Om jag är med här så är det trådlöst till tvboxen du vill ha för att kunna se tv-hd på tv genom wifi? Isf så kan jag säga att det telia har fungerar då min far kör samma lösning dock från telia. Han köpte till 2 trådlösa enheter en som sitter i routern å en i tvn. sen är det wlan där imellan. Vet inte hastigheten eller hur det fungerar. Men det fungerar utan problem med HD. Var ju kanske 4 år sen så det kostade typ 2000 kr för båda. Men inte haft ett problem hittills iaf. Bara koppla in båda å vänta par minuter så är det klart.

edit: Men har du möjlighet att dra kabel så gör det. Kostar ju mindre och du kan bruka kabel + switch om du får flera enheter vid tvn.

Visa signatur

.

Permalänk

Okej, tack hörrni! Luktar kabelköp..