Vilka spel kan jag spela på denna datorn?

Permalänk
Inaktiv

Vilka spel kan jag spela på denna datorn?

Hej vill bara veta vilka spel jag skulle kunna spela på denna datorn. Jag har en väldigt tight budget. Ge gärna så många förslag som möjligt.
Tack i förhand

processor:APU AMD A10 X4 7700k/3,4 Ghz/4-kärning
Minne: 16GB DDR3
Hårddisk:1TB toshiba 7200rpm
Grafik:AMD Radeon R7/2GB

Permalänk

@anon276151: varför inte länka till datorn ifråga så ser man om det är värt priset..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

Den kostar 4k

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan spela alla spel idag på den burken. Du kommer dock få dra ned rejält på inställningarna..kanske 1280x720 på många spel också. Den är väl som en medelgod laptop för 6-7000:- spelmässigt.

Så vida inte det är en laptop du länkar till. Då är grafikkretsen bantad lite till oftast. Inga underverk direkt med en sådan så klart.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Den kostar 4k

Skickades från m.sweclockers.com

Skamligt. Den är väl runt 1k, MAX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Den kostar 4k

Skickades från m.sweclockers.com

Så mycket är den inte värd nånstans, kolla marknaden här på swec istället

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Inaktiv

Tack för svaren, någon som kanske kan länka den bästa möjliga datorn för 6k? Om den innehåller OS så kan det dra upp till 7k. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@anon276151: den här ?
https://fyndiq.se/product/5628136-a10-speldator-a10-770016gb1...

det är en budgetdator utan dedikerat grafikkort som du kommer ha svårt att spela något avancerat på och få acceptabel fps

Skrivet av anon276151:

Tack för svaren, någon som kanske kan länka den bästa möjliga datorn för 6k? Om den innehåller OS så kan det dra upp till 7k. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

så bara färdigbygd dator? det går att köpa Windows helt lagligt för 250kr på internet men det kräver att du kan installera det själv.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det går att spela på men förvänta dig inte över 30 fps i max 720p i upplösning på absoluta lägsta inställningar, har liknande dator här hemma och den klarar inte minecraft i 30 fps...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Tack för svaren, någon som kanske kan länka den bästa möjliga datorn för 6k? Om den innehåller OS så kan det dra upp till 7k. Tack

Skickades från m.sweclockers.com

För 7K får du en rejäl speldator om du kan tänka dig begagnat. Håll utkik i marknaden eller lägg ut en köpesannons så ska du få se. Dessutom kan du ju se till att få erbjudanden i närheten om du själv skapar annonsen så slipper du lägga 3-500:- i frakt....

Du kan iofs kolla vad denna killen vill ha:
http://www.sweclockers.com/marknad/131618-multitech-prestige-...
eller om denna är kvar:
http://www.sweclockers.com/marknad/131508-htpc-cooler-master-...

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Inaktiv

Hej igen!
Jag har fått ett erbjudande från en bekant som skulle kunna sälja en dator till mig för 6k, men jag vill först veta vad ni här på sweclockers tycker.

Specs:
i5 2,7 GHz
Gtx 960 2gb
8gb ram
128gb ssd

Vad tycker ni? Är den värd priset? Tack för alla svar

Edit: Tror ni jag kan spela cs på den med medium settings?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Hej igen!
Jag har fått ett erbjudande från en bekant som skulle kunna sälja en dator till mig för 6k, men jag vill först veta vad ni här på sweclockers tycker.

Specs:
i5 2,7 GHz
Gtx 960 2gb
8gb ram
128gb ssd

Vad tycker ni? Är den värd priset? Tack för alla svar

Edit: Tror ni jag kan spela cs på den med medium settings?

Skickades från m.sweclockers.com

Den första i5:an jag tänker på när jag här 2,7ghz är : I5 750/760 vilket är väldigt gammal. Grafikkort är inte heller något underverk. Skulle säga att det inte är det bästa priset, max 3k är ungefär vad jag skulle sagt att datorn är värd.
Du får nästan en bättre ny dator för 6k. Som många andra redan sagt så kolla in marknaden här!

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Skrivet av anon276151:

Hej igen!
Jag har fått ett erbjudande från en bekant som skulle kunna sälja en dator till mig för 6k, men jag vill först veta vad ni här på sweclockers tycker.

Specs:
i5 2,7 GHz
Gtx 960 2gb
8gb ram
128gb ssd

Vad tycker ni? Är den värd priset? Tack för alla svar

Edit: Tror ni jag kan spela cs på den med medium settings?

Skickades från m.sweclockers.com

Om man går rakt på dina frågor.
1. Den verkar inte toknajs, förmodligen en ganska gammal i5 processor, ett gtx 960 som bara är hyfsat och endast en 128gb ssd?
2. Nej, den är värd kanske 3k.
3. Ja, du kommer kunna spela cs på medium med den utan några problem alls.

Edit. Skulle kunna vara en i5 6400, betydligt nyare processor. Jag säger inte att den är grym, men får du den för 4-4500 så är den värd de om den inte är så gammal.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av anon276151:

Hej igen!
Jag har fått ett erbjudande från en bekant som skulle kunna sälja en dator till mig för 6k, men jag vill först veta vad ni här på sweclockers tycker.

Specs:
i5 2,7 GHz
Gtx 960 2gb
8gb ram
128gb ssd

Vad tycker ni? Är den värd priset? Tack för alla svar

Edit: Tror ni jag kan spela cs på den med medium settings?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla upp vad det är för i5:a alla i5:or är inte samma sak. Skilljer en del beroende på vilken generation den kommer i från.

Googlade själv i5:a 2.7GHz och det första jag får upp är i5 6400 och i5 2390T. Ganska stor skillnad mellan dessa.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Inaktiv

Handla billig speldator från Greattech.se?

Hej!
Jo det är så att jag har tänkt att skaffa en ny dator och jag har kollat omkring lite, i början tänkte jag beställa delar från typ Inet och bygga ihop den själv men nu har jag blivit tipsad om en dator från Greattech.se

Datorn kostar 7k och med ett operativ system blir det cirka 8k.
Här är den:
https://www.greattech.se/product.html/infinity-st-3?category_...

Jag satte ihop en dator med ungefär samma komponenter i en Inet kundvagn och det blir ändå inte billigare än greattechs dator. Jag tyckte såklart detta var lite för billigt för att vara sant så nu vill jag veta är vad NI har för relation med greatech, jag vill INTE ha några länkar till recensioner som var skrivna innan 2016. (eftersom de har bytt ägare)
Så om ni någon gång har handlat från greattech så var snäll och skriv vad ni tycker om de.

Om du inte har handlat från greatech så kan du, om du vill istället hjälpa mig med att sätta ihop en kundvagn på Inets hemsida med en dator för cirka 7k med OS.

Tack på förhand till alla ni som försöker hjälpa till

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Hej!
Jo det är så att jag har tänkt att skaffa en ny dator och jag har kollat omkring lite, i början tänkte jag beställa delar från typ Inet och bygga ihop den själv men nu har jag blivit tipsad om en dator från Greattech.se

Datorn kostar 7k och med ett operativ system blir det cirka 8k.
Här är den:
https://www.greattech.se/product.html/infinity-st-3?category_...

Jag satte ihop en dator med ungefär samma komponenter i en Inet kundvagn och det blir ändå inte billigare än greattechs dator. Jag tyckte såklart detta var lite för billigt för att vara sant så nu vill jag veta är vad NI har för relation med greatech, jag vill INTE ha några länkar till recensioner som var skrivna innan 2016. (eftersom de har bytt ägare)
Så om ni någon gång har handlat från greattech så var snäll och skriv vad ni tycker om de.

Om du inte har handlat från greatech så kan du, om du vill istället hjälpa mig med att sätta ihop en kundvagn på Inets hemsida med en dator för cirka 7k med OS.

Tack på förhand till alla ni som försöker hjälpa till

Det verkar vara en del människor som har haft problem med Greattech här på Sweclockers.

Kan du tänka dig köpa begagnat? Det brukar dyka upp en hel del datorer här på Sweclockers där du får mycket kräm för priset. Blocket fungerar också om du vet ungefär vad du vill ha för prestanda!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

använd sökfuntionen här innan du beställer från greattech jag hade då aldrig beställt därifrån.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Hej!
Jo det är så att jag har tänkt att skaffa en ny dator och jag har kollat omkring lite, i början tänkte jag beställa delar från typ Inet och bygga ihop den själv men nu har jag blivit tipsad om en dator från Greattech.se

Datorn kostar 7k och med ett operativ system blir det cirka 8k.
Här är den:
https://www.greattech.se/product.html/infinity-st-3?category_...

Jag satte ihop en dator med ungefär samma komponenter i en Inet kundvagn och det blir ändå inte billigare än greattechs dator. Jag tyckte såklart detta var lite för billigt för att vara sant så nu vill jag veta är vad NI har för relation med greatech, jag vill INTE ha några länkar till recensioner som var skrivna innan 2016. (eftersom de har bytt ägare)
Så om ni någon gång har handlat från greattech så var snäll och skriv vad ni tycker om de.

Om du inte har handlat från greatech så kan du, om du vill istället hjälpa mig med att sätta ihop en kundvagn på Inets hemsida med en dator för cirka 7k med OS.

Tack på förhand till alla ni som försöker hjälpa till

Många verkar ha haft problem med de, hade inte köp därifrån. Inet & komplett är det som gäller + så får du riktigt bra support.
De kanske blir bättre i framtiden men det är då.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

De har haft problem, precis som alla andra. (GreatTech)
Hade kanske inte varit mitt förstaval, men jag hade inte varit rädd att köpa därifrån ifall de har ett bra deal, heller.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Är inte mitt förstahandsval att köpa därifrån, men heller inte mitt sista. Kan ta lite tid för leverans, annars okey. Problem som dyker upp, brukar lösa sig ganska smärtfritt

Så om jag vore du, och är nöjd med priset, så köp

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Inaktiv

Hej för tredje gången!
Han som tänkte sälja den datorn till mig har ett annat förslag. Han har en laptop som han skulle vilja sälja för 6,7k, tror ni den är värd priset?
specs:

i5-6300HQ med fyra kärnor (6 MB cacheminne, upp till 3,2 GHz)
8gb ddr4
Ssd 256
Gtx 960m 4gb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Hej för tredje gången!
Han som tänkte sälja den datorn till mig har ett annat förslag. Han har en laptop som han skulle vilja sälja för 6,7k, tror ni den är värd priset?
specs:

i5-6300HQ med fyra kärnor (6 MB cacheminne, upp till 3,2 GHz)
8gb ddr4
Ssd 256
Gtx 960m 4gb

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha dessa frågor när man kallar sig DataExpertenV2 Lite ironiskt. Kan iof vara så att det är just data du är expert på och inte datorer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anderjo4:

Hahaha dessa frågor när man kallar sig DataExpertenV2 Lite ironiskt. Kan iof vara så att det är just data du är expert på och inte datorer.

Kanske det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Hej för tredje gången!
Han som tänkte sälja den datorn till mig har ett annat förslag. Han har en laptop som han skulle vilja sälja för 6,7k, tror ni den är värd priset?
specs:

i5-6300HQ med fyra kärnor (6 MB cacheminne, upp till 3,2 GHz)
8gb ddr4
Ssd 256
Gtx 960m 4gb

Skickades från m.sweclockers.com

Du vill använda datorn till spel!? Då väljer du INTE en laptop annat än om du måste!

Priserna du angett från din kompis känns väl höga för vad du får. Som jag sa tidigare, håll utkik eller lägg in en annons i marknaden här på SWEC.
Skulle förvåna mig om du inte hittar betydligt bättre prestanda för samma peng! Men visst kan det ta några veckor innan du får napp...

Å andra sidan förstår jag inte vad du ska med en begagnad speldator till då, du enligt egen utsago, äger en GT-4 från Greattech!
http://www.sweclockers.com/forum/post/16361608

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon276151:

Hej för tredje gången!
Han som tänkte sälja den datorn till mig har ett annat förslag. Han har en laptop som han skulle vilja sälja för 6,7k, tror ni den är värd priset?
specs:

i5-6300HQ med fyra kärnor (6 MB cacheminne, upp till 3,2 GHz)
8gb ddr4
Ssd 256
Gtx 960m 4gb

Skickades från m.sweclockers.com

Det råkar inte vara denna: http://cdon.se/hemelektronik/acer-aspire-vn7-592g-i5-6300hq-8... isåfall tycker jag att 6700:- är lite väl mycket beroende på hur länge han haft den. Dock är det en ganska trevlig och prisvärd dator om man vill ha en laptop.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade och låsta*

Trots ett flertal tillsägningar om korspostning fortsätter du att skapa nya trådar om ditt datorköp.
Du har nu förlorat möjligheten att få hjälp med ditt inköp.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord