Random Pop ups i webläsaren

Permalänk
Medlem

Random Pop ups i webläsaren

Hej från ingenstans så får jag 2 stycken pop-ups som kommer fram i min webläsare (firefox), Jag hittar inge virus eller nått sånt jag har prövat rensa och ominstallera firefox, men det händer ändå. Använder chrome just nu och vet inte om den försöker ploppa upp nått där med eller om Chrome blockerar det på nått annat sätt Vet inte heller vart det kommer ifrån använder adblock osv. Vet inte hur jag ska lösa det eller vad som är felet.

Permalänk
Medlem

Ladda hem malwarebytes och se om det hittar något

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

@Ragin Pig: Den hittar inte heller något

Permalänk

luktar adware lång väg eller eventuellt att du installerat någon programmvara som du inte kryssat ur alla "erbjudanden" av annan mjukvara som de "rekommenderar" under installationen och är som default ikryssat att installera.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Min polare sa att han hade samma men bara när han hade spotify på och det kanske jag också hade, men det hände bara i firefox för mig inte i chrome och detta problem har aldrig hänt innan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Saglind:

Hej från ingenstans så får jag 2 stycken pop-ups som kommer fram i min webläsare (firefox), Jag hittar inge virus eller nått sånt jag har prövat rensa och ominstallera firefox, men det händer ändå. Använder chrome just nu och vet inte om den försöker ploppa upp nått där med eller om Chrome blockerar det på nått annat sätt Vet inte heller vart det kommer ifrån använder adblock osv. Vet inte hur jag ska lösa det eller vad som är felet.

Dra hem AdwCleaner och skanna, det brukar göra susen med dina bekymmer.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

@Jonssown: Jag ladda ner AdwCleaner och den hitta en del och ja rensa det, men det händer fortfarande att ja får nån popup i webläsaren, jag tror att det händer när ja lyssnar på musik i spotify... En kompis hade liknande problem när han hade spotify på, ingen aning vad som händer

Permalänk
Medlem

Kan nog vara det här (ifall du inte hunnit se nyheten), http://www.sweclockers.com/nyhet/22759-spotify-i-gratisversio...

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |