Nanoxia lanserar HTPC-chassit Project S

Permalänk
Melding Plague

Nanoxia lanserar HTPC-chassit Project S

Tyska Nanoxia släpper en nytt datorlåda, denna gång ett HTPC-chassi av det större slaget. En av dess unika funktioner är möjligheten att dra ut innandömet för montering av komponenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den har säkert en marknad. Alla har ju inte snålt med utrymme i TV-bänken

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Det roliga här är att man ser ut att ha tagit ett vanligt Miditower-ATX-chassi och lagt det på sidan. Sedan har man vänt på etiketten och flyttat fötterna. Klart!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

vattenkyla HTPC? det låter som något i min smak.
Synd bara att det var tvunget att vara ATX, de kunde väl iallafall gjort det till mATX :/

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Får man plats med det där någonstans? Utöver de andra dimensionerna så 25 hela centimer bred dessutom? Det är inte så jag ser på HTPC, eller inte så jag ser på datorer alls. Ska tydligen vara onödigt stora chassin hela tiden.

Permalänk
Medlem

snygg! fast dom skulle kunna skipa den gröna randen på fronten. vill helst att chassin håller sig till ett färgtema så man kan välja själv.

Permalänk

Kul!

För oss som har flera datorer öppnar det här ju möjlighet att bygga svincoola alternativa hemma-rack.

Att man kan trycka en 240mm radiator för CPU på ena sidan och en mindre radiator för GTX1080ti hybrid på en annan sida öppnar ju för rätt häftiga byggen.

Permalänk
Medlem

Praktisk lösning. Alldeles för stor för mig, men kommer det en mindre variant så kanske det blir köp.

Permalänk

Blev förälskad i det! Vända på det å använda som chassi till mina två datorer, svårt att hitta snygga chassin man lätt kan konvertera idag Men priset var ju lite saftigt..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men dom verkar ha tagit an Lian Li:s ibland galna prissättning. 2400:- var aningen saftigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Suck ...

Ännu ett HTPC chassi helt UTAN möjlighet att läsa en Bluray eller DVD-skiva.
Visst, jag kan lagra den digitalt, men lagen underlättar inte det jobbet direkt...
Privatkopiering är tillåten, men att knäcka kopieringsskyddet är det inte.

Varför inte ha en dold plats för en slim drive? Det är ju en HTPC för sjutton.
Titta på Fractal Design's Node 605.

Permalänk
Medlem

snygg, men ser den inte ut som en coolare variant av en 90 tals desktop.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 3800X
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetroNerd:

Ännu ett HTPC chassi helt UTAN möjlighet att läsa en Bluray eller DVD-skiva.
Visst, jag kan lagra den digitalt, men lagen underlättar inte det jobbet direkt...
Privatkopiering är tillåten, men att knäcka kopieringsskyddet är det inte.

Varför inte ha en dold plats för en slim drive? Det är ju en HTPC för sjutton.
Titta på Fractal Design's Node 605.

Plus på detta.
Det tar fan inte upp många cm att få plats med en slim-line enhet.
Det gör att det går bort direkt för mig om jag skulle köpa nytt idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker kreationen såg hemskt ful och bufflig ut, man kan ju lika gärna dra in ett rackskåp om man vill ha grejer i mastodontstorlek helt i onödan.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

"två 3,5-tumsenheter"

Att kalla en dator med plats för 2HDD för HTPC är lite som att kalla en Ferrari med två säten för familjebil.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället