Pallit GTX JetStream 1070 OpenCL

Permalänk

Pallit GTX JetStream 1070 OpenCL

Hej

Köpte mig ett nytt kort efter att mitt gamla dog.

Har installerat allt och det fungerar väldigt bra. Fick dock dålig FPS i spelet RUST så har
ändrat hit å dit och fick gå ner i inställningar för att få ut 50-55 fps annars låg jag på 32-35 i max settings
vilket är katastrof.

Sen testade jag Datorn med Performance TEST och vid ett 3D test så får
jag felmeddelande i Windows OpenCL.DLL saknas kan ej fortsätta.

Har kört SFC Scannow men inga fel hittades. Dock så letade jag efter OpenCL men hittade
inte det i Windows vilket är konstigt.

Är det Windows 10 som äger DLL filen eller är det Nvidia drivrutiner som installerar dll filen?

Vad ska jag göra? Tack

Permalänk
Medlem

Har du testat att avinstallera grafikkortsdrivrutiner och installera om senaste? (från webben, inte cd om det behövs nämnas)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

@MoNkeY-05:

Ursäkta sent svar men fick lite info om att Windows 10 Home inte skulle va så bra för FPS av någon
anledning utan att man skulle köra Windows 10 Pro istället. Har inte nyckel till denna tyvärr
så det blev Windows 7 istället. FPS en blev mycket mycket bättre.

Kan va nåt med Windows 10 eller så kan det vara vadsomhelst. Men nu är FPSen mycket bättre som sagt.

Permalänk
Medlem

@desperado82
Hej,

Det låter väldigt konstigt. Jag tvivlar starkt på att Win10 (inte minst home, som bör vara den vanligaste utgåvan) ger sämre FPS än Win7. Inte så att du installerade fräscha drivrutiner när du installerade Win7, till skillnad från 10'an? Hursomhelst - bra att du har bättre FPS.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av desperado82:

@MoNkeY-05:

Ursäkta sent svar men fick lite info om att Windows 10 Home inte skulle va så bra för FPS av någon
anledning utan att man skulle köra Windows 10 Pro istället. Har inte nyckel till denna tyvärr
så det blev Windows 7 istället. FPS en blev mycket mycket bättre.

Kan va nåt med Windows 10 eller så kan det vara vadsomhelst. Men nu är FPSen mycket bättre som sagt.

Nog för att du rensade hela disken ^^

Skrivet av MoNkeY-05:

@desperado82
Hej,

Det låter väldigt konstigt. Jag tvivlar starkt på att Win10 (inte minst home, som bör vara den vanligaste utgåvan) ger sämre FPS än Win7. Inte så att du installerade fräscha drivrutiner när du installerade Win7, till skillnad från 10'an? Hursomhelst - bra att du har bättre FPS.

Det är nog så det ligger till

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?