Permalänk
Medlem

Böjt torn på Nh-D14

Köpte mig en beggad D14 på marknaden som jag tänkte ha för att uppgradera min U9B-se2 kylare. Dock är ena tornet lite böjt, är det nåt man kan böja tillbaka eller är det bara att köra på. Den verkar fungera som den ska annars. Antagligen beror det på att det är jäkligt tight att får ner 140mm fläkten mellan kylelementen så föregående ägare kan ha tagit i lite för mycket när denne gjorde det.

Bifogar bild.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Köpte mig en beggad D14 på marknaden som jag tänkte ha för att uppgradera min U9B-se2 kylare. Dock är ena tornet lite böjt, är det nåt man kan böja tillbaka eller är det bara att köra på. Den verkar fungera som den ska annars. Antagligen beror det på att det är jäkligt tight att får ner 140mm fläkten mellan kylelementen så föregående ägare kan ha tagit i lite för mycket när denne gjorde det.

Bifogar bild.

http://i.imgur.com/wBI1a6q.jpg

Så länge rören är hela ska det inte vara någon fara, det blir svårt dock att böja tillbaka snyggt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Går de ta loss ena tornet isf kan du ta ett skruvstäd o trycka till ta annars polygrip

Permalänk
Medlem

Tror det bara är att köra, imponerande att lyckas böja det däremot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Köpte mig en beggad D14 på marknaden som jag tänkte ha för att uppgradera min U9B-se2 kylare. Dock är ena tornet lite böjt, är det nåt man kan böja tillbaka eller är det bara att köra på. Den verkar fungera som den ska annars. Antagligen beror det på att det är jäkligt tight att får ner 140mm fläkten mellan kylelementen så föregående ägare kan ha tagit i lite för mycket när denne gjorde det.

Bifogar bild.

http://i.imgur.com/wBI1a6q.jpg

Ingen fara alls!

Skrivet av trebrecks:

Går de ta loss ena tornet isf kan du ta ett skruvstäd o trycka till ta annars polygrip

Nej, det går inte!

Visa signatur