HTC lanserar Viveport – digital butik för VR-upplevelser

Permalänk
Melding Plague

HTC lanserar Viveport – digital butik för VR-upplevelser

Som ett komplement till speltjänsten Steam lanserar nu HTC plattformen Viveport. Syftet är att lyfta fram VR-upplevelser utöver regelrätta spel för HTC Vive.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Blir att testa i kväll

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Vill inte ha massa olika butiker, redan jobbigt med uplay, origin och steam. Tycker att steam räcker.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Vill inte ha massa olika butiker, redan jobbigt med uplay, origin och steam. Tycker att steam räcker.

Jag tycker det är bra annars får steam en monopol och det är alltid dåligt

Nu när det gäller VR så har andra butiker en chans att ta kunder och slåss när det är så nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Jag tycker det är bra annars får steam en monopol och det är alltid dåligt

Problemet i det här fallet är att, till skillnad från t ex hårdvara, istället för att ha många alternativ att välja mellan så "måste" man ha flera av eller rentav alla alternativen. Samma problem med Netflix etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Vill inte ha massa olika butiker, redan jobbigt med uplay, origin och steam. Tycker att steam räcker.

Steam har blivit en riktig skittjänst där pengar betyder allt. De pissar konstant på sina kunder med sina värdelösa villkor. Jag vill ha en tjänst där kunden är i fokus, och just nu så är det bara GOG som erbjuder detta.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ännu en butik... tjao, jag kan ju se poängen. Steam känns ju inte aktuellt till mycket annat än spel.

Nåväl, köpte tre av grejorna som de hade på "premiärrean", 30 spänn kan jag väl offra för att se om det verkar fungera smidigt

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker inte dom uppmärkta upplevelsarna jag köpte igår på Viveport, var värda mycket mer än en tia styck, med undantag av theBlu. Man kräver bara ner och mer, men det finns många gratisupplevelser som är bättre, som t.ex. Gnomes & Goblins

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ja jag tycker inte dom uppmärkta upplevelsarna jag köpte igår på Viveport, var värda mycket mer än en tia styck, med undantag av theBlu. Man kräver bara ner och mer, men det finns många gratisupplevelser som är bättre, som t.ex. Gnomes & Goblins

jag tycker att Pearl som är gratis är rätt bra med, även om den också finns på youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

jag tycker att Pearl som är gratis är rätt bra med, även om den också finns på youtube.

Jo, fast det är tråkigt att den inte är interaktiv. Men stämningsfull och fantastiskt sätt att uppleva en musikvideo på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jo, fast det är tråkigt att den inte är interaktiv. Men stämningsfull och fantastiskt sätt att uppleva en musikvideo på.

ja jag håller med.

Permalänk
Medlem

Film och foto

Efter att ha haft Oculus Rift några månader så tittar jag mest på film och foton. Det roligaste tycker jag är när man följer med en guide och är på en turistattraktion, hangarfartyg eller liknade. Det känns som men är där i verkligheten som turist.

Jag kör mycket bilsimulator. Om jag inte hade gjort det så hade bra foto och film varit intressant. Alla andra spel jag har kört är riktigt dåliga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Steam har blivit en riktig skittjänst där pengar betyder allt. De pissar konstant på sina kunder med sina värdelösa villkor. Jag vill ha en tjänst där kunden är i fokus, och just nu så är det bara GOG som erbjuder detta.

Tycker du seriöst uplay och origin är så mycket bättre?
Sist jag kollade hade båda sämre refund policy.

Där med är det inte sagt att steam är bra. Men det duger oftast. För övrigt: vad är GoG Galaxy för j*vla mög till bloatware? (jag vet att den är valfri, men i alla fall)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Tycker du seriöst uplay och origin är så mycket bättre?
Sist jag kollade hade båda sämre refund policy.

Där med är det inte sagt att steam är bra. Men det duger oftast. För övrigt: vad är GoG Galaxy för j*vla mög till bloatware? (jag vet att den är valfri, men i alla fall)

Skickades från m.sweclockers.com

Varken Uplay eller Origin är bättre, men de glorifieras inte heller på samma sätt som Steam och frälsaren Gabe Newell. Och vad är det för bloatware du syftar på? Det är i stort sett bara en spegling av gog.com, precis som med Steam.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Varken Uplay eller Origin är bättre, men de glorifieras inte heller på samma sätt som Steam och frälsaren Gabe Newell. Och vad är det för bloatware du syftar på? Det är i stort sett bara en spegling av gog.com, precis som med Steam.

Skillnaden är att du måste installera steam för att spela spel på steam. Det är inte ett måste att installera GoG Galaxy, spelen funkar i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Skillnaden är att du måste installera steam för att spela spel på steam. Det är inte ett måste att installera GoG Galaxy, spelen funkar i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det vet jag, men jag har Galaxy installerat i alla fall då jag tycker det är en behändig tjänst. Förstår dock inte vad du tycker är bloatigt med Galaxy.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ja det vet jag, men jag har Galaxy installerat i alla fall då jag tycker det är en behändig tjänst. Förstår dock inte vad du tycker är bloatigt med Galaxy.

Klumpig storleksmässigt med tanke på dess funktioner. Men det kanske har blivit bättre nu.

Skickades från m.sweclockers.com