Permalänk

TV startar ej, lyser bara rött.

Tjena har problem med en två månader TV som jag bara har använt 3x.

Har testat att dra av kabeln en hel natt men det är fortfarande samma sak. det kommer ignet på skärmen och det kommer heller inga ljud när jag trycker på knapparna på TVn och på fjärrkontrollen. TVn lyser bara rött helt enkelt som när den är avstängd

Tv märket är en Blaupunkt köpt på CDON

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

@OldSchoolGamer: Bara att köra på garantin då.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

@OldSchoolGamer: Bara att köra på garantin då.

Jag vet att jag har garanti. Så det finns alltså¨ingen annan lösning man kan lösa hemma. Det var därför jag skapade tråden

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Tjena har problem med en två månader TV som jag bara har använt 3x.

Har testat att dra av kabeln en hel natt men det är fortfarande samma sak. det kommer ignet på skärmen och det kommer heller inga ljud när jag trycker på knapparna på TVn och på fjärrkontrollen. TVn lyser bara rött helt enkelt som när den är avstängd

Tv märket är en Blaupunkt köpt på CDON

Se till att göra dig säker på att du startat den.
Sedan går du igenom anslutningarna på fjärren AV tills du hittar HDMI.
Får du ingen bild så testar du med en annan hdmi kabel.
Bara att köpa någon hos närmsta affär om du inte har en.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Se till att göra dig säker på att du startat den.
Sedan går du igenom anslutningarna på fjärren AV tills du hittar HDMI.
Får du ingen bild så testar du med en annan hdmi kabel.
Bara att köpa någon hos närmsta affär om du inte har en.

/Lifooz

det ä'r de som är problemet. TVn startar inte alls. Den lyser bara rött där nere till vänster. skärmen är helsvart får ingen kontakt med tvn alls både från kontrollen eller knapparna på TVn

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

det ä'r de som är problemet. TVn startar inte alls. Den lyser bara rött där nere till vänster. skärmen är helsvart får ingen kontakt med tvn alls både från kontrollen eller knapparna på TVn

En dum fråga, har du kollat så att du inte har kassa batterier i fjärren?

Permalänk
Medlem

Funkar fjärrkontrollen? Kan enkelt testas genom att kolla på fronten av den genom exempelvis en mobilkamera.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

det ä'r de som är problemet. TVn startar inte alls. Den lyser bara rött där nere till vänster. skärmen är helsvart får ingen kontakt med tvn alls både från kontrollen eller knapparna på TVn

Då är det sorgligt nog bara att skicka den på garanti.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av zeb999:

En dum fråga, har du kollat så att du inte har kassa batterier i fjärren?

Haha nej, har kollat det inget fel på de :/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Skrivet av twit:

Funkar fjärrkontrollen? Kan enkelt testas genom att kolla på fronten av den genom exempelvis en mobilkamera.

Testade det nyss, den lever :/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Ok jag ska frakta TVn. Men har inte kvar kartongen att skicka ut den på service. Vart får jag tag på all material kartong etc?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE