Permalänk
Medlem

Tips på 30"+ skärm

Hej tänkte kolla om man kan få lite tips

det är så att jag tänkt köpa en större skärm 30"-35" 16:9 1440p eventuelt om priset finner en 4k hade tänkt mig max 5000kr
spelar lite blandat men just nu är det Overwatch kommer bli en del bf1 spelar inte så många timmar

ge gärna lite förklaringar varför just den skärmen ni tipsar om typ för och nackdelar

ni får fråga mig om ni vill ha mer info ;D

Mvh Pontus

Permalänk

Acer X34 eller Asus motsvarighet..

Ultrawide är så bra, va tveksam innan jag köpte men nu älskar jag ultrawide!

3440x1440 är rätt krävande men betydligt mindre krävande än 4k, 2560x1080 är annars bra om du inte vill lägga så mycket på grafikkort.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Jag gillar min nya AOC C3583FQ som fan. Visst bara 2560x1080 som vissa säger. Men visst den kostar pengar men jag tycker inte att jag ser pixlar som folk säger. gick från 27" 1440 qunix 96hz skärm. Curved och ultra wide 35" and o love it. Ända jobbiga var att alla ikoner blev större när man gick tillbaka till 1080p. Kolla serier och surfa samtidigt sjukt nice

Permalänk
Medlem

@Alexi Estada: 13k? jag hade tänkt mig max 5k men om vi går in på UW varför ska man ha det ? lite mer om för och nackdelar har tänkt att köpa 1080ti eller amds top kort när dom kommer och amd har ju varit kända för att driva 1440p och 4k bäst så tänkte skaffa mig det nu och spar lite tills senare ;D

Permalänk
Medlem

@tatt2d: har varit inne på att forstätta med 1080p men vill inte behöva köpa en ny skärm igen sen kör 27"1080 idag och jag är nöjd för jag gav 1500kr för den och den fungerar bra men vill ändå upp i storlek

qunix är kina skärm? om det är de hur var det att beställa och har du några tips på vad jag ska tänka på

Permalänk
Medlem

ska du ha för 4k så finns bara dessa:

ska du till 5k finns dessa:

sett till hz så är den tredje bäst. annars spelar de nog inte allt för stor roll. jämför deras egenskaper på prisjakt och välj därutefter

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

@Christley: har kolla på AOC Q3277PQU känns som att den kan va det mest prisvärda av din som hamnar i min prisklass men som ändå vill upp på 30+ men den va dålig tillgång till tyvär

Permalänk
Medlem
Skrivet av GzXboom:

@tatt2d: har varit inne på att forstätta med 1080p men vill inte behöva köpa en ny skärm igen sen kör 27"1080 idag och jag är nöjd för jag gav 1500kr för den och den fungerar bra men vill ändå upp i storlek

qunix är kina skärm? om det är de hur var det att beställa och har du några tips på vad jag ska tänka på

yes qunix är kina skärm. Jag tröttnade på att patcha om och hålla på för att köra custom framrate då de nollades vid nya drivrutiner, kör amd kort 290x i cf. Tror det är smidigare på nvidia men inte säker. Jag köpte begagnad på blocket och flyttade över den till min andra dator för barnen där den dock bara står. Jag kollade på 1440p ultra wide men kör bara FPS spel och ville verkligen ha 144hz och det skulle kostat för mycket att skaffa en helt ny dator som skulle orka med att driva det i 144hz. familj motorcyklar kostar med massa pengar tyvärr hehe

Permalänk
Medlem

@tatt2d: men det är bara om du vill clocka skärmen som du måste vänta då?

man får ju så jävla mycket för pengarna om man tar hem en skärm sj annars vad du nöjd med kvaliten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GzXboom:

@tatt2d: men det är bara om du vill clocka skärmen som du måste vänta då?

man får ju så jävla mycket för pengarna om man tar hem en skärm sj annars vad du nöjd med kvaliten?

Man får vad man betalat för hade lite BLB men inte så farligt. Den versionen jag har så är det svårt att ta bort foten om man ska hänga upp med vesa fäste. Ramen är lite glapp mot skrämen på ena sidan men upptäcktes när jag polerade den då ungarna fíngrat på skrämen. Jag skulle nog rekommendera att kolla på en begagnad 1440p skärm om man har utrymme för det i budgeten annars kolla på begagnade qunix eller yamakasi på blocket eller på sweclockers