Vatten har blivit blåaktigt efter en dag

Permalänk
Medlem

Vatten har blivit blåaktigt efter en dag

Installerade min första vattenkylning i förrgår men noterade idag att vattnet har blivit blåfärgat. Kylningen jag har är ett Phobya starter kit med en pump, res, 360 rad, cpu block och slang med en del fittings, + några extra från deepcool. Vätskan jag har i är batterivatten med lite anti corrosive och biocide, koppar sulfat. Spolade allt med batterivatten innan och har inte i någon färg alls. Vad kan detta bero på och är det något jag bör oroa mig för?

Permalänk
Medlem

@Karazhan:

Utan att veta något alls om ämnet så verkar kopparsulfat vara blått till färgen efter en googling:
http://tiny.cc/d3vdfy

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karazhan:

Installerade min första vattenkylning i förrgår men noterade idag att vattnet har blivit blåfärgat. Kylningen jag har är ett Phobya starter kit med en pump, res, 360 rad, cpu block och slang med en del fittings, + några extra från deepcool. Vätskan jag har i är batterivatten med lite anti corrosive och biocide, koppar sulfat. Spolade allt med batterivatten innan och har inte i någon färg alls. Vad kan detta bero på och är det något jag bör oroa mig för?

Är radiatorn & res ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

@Karazhan:

Utan att veta något alls om ämnet så verkar kopparsulfat vara blått till färgen efter en googling:
http://tiny.cc/d3vdfy

Mjo noterade det också men det var så lite jag hade i så vet inte om det borde bli så pass blått

Skrivet av Alle22:

Är radiatorn & res ny?

Nej, köptes begagnat av Zpnk här på swec men vad jag vet så hade han inga färger eller liknande i sitt vatten heller och hans blev inte blått. Jag hade ingen glykol i men svårt att se att det ska ha blivit någon tillväxt så fort eller?

Permalänk
Medlem

@Karazhan:

Glykol är även det blått till färgen så om du hade haft i det så hade du fått samma effekt.
Jag hade 10% glykol och 90% batterivatten i min loop när jag hade WC och det såg ut som nedan. Ingen annan färg eller tillsats:

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Entusiast

Radiatorn, ja hela paketet köpte jag i februari. Sköljdes ur riktigt grundligt och jag hade bara i vatten och biocide när jag hade den.

Permalänk
Entusiast

Det kortet knäpptes i slutet av juni

Slutet av mars

22:a juni