Min datormus lyser även fast datorn är avstängd

Permalänk
Medlem

Min datormus lyser även fast datorn är avstängd

Hejsan! Har ett sjukt störande problem, om min dator är avstängd och man klickar på min datormus så bara tänds den upp precis som att den är på, den kan även tändas helt random, märker när man vaknar att den lyser fast den inte gjorde det när man somnade. Stör mig som fasen på det här så skulle uppskatta all hjälp jag kan få. Grejen är den att det här har börjat på de två senaste månaderna, har aldrig varit så här innan. Mitt moderkort heter ASRock z77 Extreme 4 samt har en steelseries rival datormus, ja jag har googlat och hittar folk som har samma fel men hittar aldrig någon åtgärd på det så börjar bli desperat. Som sagt all hjälp uppskattas då den där musen snart flyger ut genom fönstret.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Stänga av legacy usb support i bios gör det för mitt asus z97-a kort..

Permalänk
Medlem

@noeb: Asså har haft samma problem i flera månader, har varit helt galen och behövt stänga av strömbrytaren när man ska sova/spara el! Har en steelseries sensei.

Permalänk

Har samma prob men på en usb-hubb, testa uppdatera bios?

Permalänk
Avstängd

Stänger du av datorn eller sätter den i strömsparläge?

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

Stänga av legacy usb support i bios gör det för mitt asus z97-a kort..

Åh tack du är en hjälte

Skrivet av Fisken1986:

Stänger du av datorn eller sätter den i strömsparläge?

Stänger av datorn helt men det är löst nu

Permalänk
Medlem

@noeb: Det är för att man ska kunna ladda mobilen t.ex. även när datorn är avstängd, if anyone cares:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Avstängd

Har samma problem. Har alltid trott det var FRA.

Permalänk
Medlem

För mig tog det en jävla stund att räkna ut det här på mina gigabytemoderkort, kände mig som en idiot efteråt då jag ju jobbat med service/retail i många jäkla år, stängde av Erp
"ErP
Determines whether to let the system consume least power in S5 (shutdown) state. (Default: Disabled)
Note: When this item is set to Enabled, the following functions will become unavailable: PME event wake
up, power on by mouse, power on by keyboard, and wake on LAN."

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(