Permalänk
Medlem

FPS drop i CSGO

Hej!

Jag har problem med min FPS i spelet CSGO. Det började med att jag fick en uppdatering av Windows 10 och sedan Nvidia grafik drivrutiner, dessa installerades efter varandra. När jag sedan startade CSGO hade min FPS sjunkit från stabila 297-299 till ostabila 123-299. Vid tillfällen då FPS:n hamnar under 144 så börjar det lagga. Då märkte jag i alla fall att vertical sync var på, vilket uppdateringen förmodligen hade ändrat på. Jag slog av den men ingen skillnad. Jag ändrade alla grafikinställningar till det lägsta möjliga men ingen skillnad, fortfarande samma flimmer mellan 123-299. Då valde jag att göra en ren installation via geforce experience vilket inte heller gick för programmet kraschade och avinstallerade all drivrutiner för gpu:n. Efter det testade jag att göra en återställning av Windows 10 till versionen innan och fick då istället Windows fel i from av en ruta där det stod något om att det inte gick och ladda modulen. Tillslut gjorde jag en återställning av C hårddisken där Operativsystemet ligger och installerade alla drivrutiner men ändå ingen skillnad. Märkte dock att min skärms inställningar hade ändrats från 144hz till 60hz. Jag har kompisar som har både liknade komponenter i datorn och även sämre men får ändå mer FPS en vad jag någonsin fått (stabilt runt 320 har en polare som har liknande delar och samma inställningar inne i spelet). Nu var det inte det som var problemet egentligen, att jag inte ligger över 300 FPS, utan det var varför FPS:n har blivit så ostabil. Värt att nämna är att jag sökt runt en massa på nätet och funnit massor med små trix bl.a. sättta på max prestanda på min GPU inne i Nvidia kontrollpanel, ändrat olika launch options för CS och det har inte hjälp (möjligen gjort saken sämre i vissa fall). Det känns ju som om instabiliteten hänger ihop med någon av uppdateringarna eftersom det var det första jag la märke till när jag lirade efter uppdateringarna (jag har net_graph 1 på konstant).

Komponenter:
ASUS Z97-A ATX
Intel Core i5 4690K 3,5 GHz
Corsair 8GB 1600Mhz
EVGA Geforce GTX 970 4GB

Snälla hjälp mig! Tack på förhand!

Mvh

Vincent

Permalänk
Medlem

@vinet363:
zup, löste du problemet?

jag sitter själv på ett bjässe dator men fast vid 150 fps
Jag sökte och hittade nån typ av lösning. lagt till
-mat_queue_mode -2, -thread 4 i start option på cs. det boostade mig upp till 300 fps

men om man sitter på
i7 6700k oc 4.5 GHZ
gtx 1060 oc
ssd raid 0
16 gb 3GHZ ram

så borde det inte vara problem att komma upp till 400-500?
min polare som har ungefär samma hårdvara som du ligger på 350-400 -.-'