Permalänk
Medlem

1440 stretched funger ej?

Hej!
Sedan windows 10 uppdaterade för några dagar sedan mig fungerar inte 1440 stretched längre?
När jag försöker anpassa i Nvidias kontrollpanel och göra 1440x1080 blir skärmen inte som den var innan uppdateringen.

När jag startar cs får jag black bars.
Kan inte spela utan 4:3 stretched :((

Någon som vet hur jag ska lösa detta?

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem

löst.

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrGuld:

Skriv gärna hur du löste så att om någon får samma problem så hittar de en lösning också.

Permalänk
Medlem

Det är aldrig en dum idé att förklara hur du löste det, ifall någon annan undrar

(sen varför man ska köra stretched är helt bortom min fattningsförmåga, men det är en annan sak...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har du nvidia går du bara in på nvidias kontrollpanel > Ställ in skrivbordets storlek och position > skalning väljer du helskärm och du måste bocka i rutan där det står åsidosätt skalningsläget inställt av spel och program så får du åter stretch i spelet.

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är aldrig en dum idé att förklara hur du löste det, ifall någon annan undrar

(sen varför man ska köra stretched är helt bortom min fattningsförmåga, men det är en annan sak...)

Har spelat i stretched sedan 1.5, så kan inte spela mot vandrande pinnar längre

Visa signatur

Asus Dark Hero VIII | 5900x | Noctua NH-D15s chromax | Asus strix 4090 OC | Trident Z Neo DDR-3800 c14 32gb | Samsung 980 Pro

Permalänk
Medlem

Precis samma sak hände mig! När win 10 uppdaterade så bockades rutan "isidosätt inställningar" ur.
Tryck i denna, så ska allt fungera som vanligt igen!