Permalänk

1070 Overclock

Tja!

Jag är ute efter lite mer prestanda ur mitt ASUS GTX 1070 ROG Strix Gaming kort. Det är inte OC kortet från asus.
Men jag funderar på vad för inställningar man ska ha på msi afterburner för bästa prestanda.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Simpel youtube guide av JayzTwoCents

Bara att dra Power Limit på max, brukar ger dig runt 10% extra prestanda.

Permalänk

@Pwncake: Vad är ett Pascal GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greffeljr:

@Pwncake: Vad är ett Pascalcard?

Pascal är arkitekturen de nya grafikkorten är byggde på, så som 1060, 1070 osv.

Permalänk

@Pwncake: Okej! Är det bara att kolla så att kortet inte blir för varmt då eller?

Permalänk
Medlem

@Greffeljr: Ja, du kan ändra fläktkurvan så det är mer drastisk men såklart kommer den låta mer, pascal 'throttlar' dvs går ner i core clock runt 83C. Tänk på att köra en vända med Heaven benchmark eller liknande ifall du gör en stor överclocking för att titta så den körs stabilt.

Permalänk

@Pwncake: Du vet ingen som har ett 1070 som är överklockat? Så jag bara kan ta inställningarna rakt av?

Permalänk
Medlem

@Greffeljr: Över på overclock.net så finns det en tråd med över 409 sidor för Nvidia 1070 ägare. Där kan du hitta folk som visar upp sina överclockningar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Greffeljr:

@Pwncake: Du vet ingen som har ett 1070 som är överklockat? Så jag bara kan ta inställningarna rakt av?

Alla chip presterar lite olika, det är inte säkert att det fungerar att bara sno någon annans siffror och knappa in på din dator.

Du har ju en jättebra guide i videon där uppe, varför inte bara följa den, göra det ordentligt och lära sig samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com