Avinstallera Windows 10 anniversary update?

Permalänk
Medlem

Avinstallera Windows 10 anniversary update?

Innan idag skulle jag stänga av min dator och då tvingade Windows 10 mig att uppdatera till deras jävla anniversary update och nu när jag har uppdaterat så har jag bara haft problem och jag undrar om det går att avsintallera det och gå tillbaka till hur det var innan? Allt funkade innan och jag hade inte några som helst problem men så fort man uppdaterar så kommer alla problemen. När jag startar CS nu så har jag 70 fps och en massa input lag. Innan hade jag 400 fps. I Nvidias kontrollpanel så stod det att jag hade drivrutin 369.09 installerad och den drivrutinen existerar inte ens. Jag har haft jättemycket problem med internetet som jag också läst att många andra har haft problem med.
Går det att avinstallera den här uppdateringen och bara gå tillbaka till den gamla? Tror att jag har sett att det ska gå.

Permalänk

Men det är ju inte Microsofts fel att du får problem, det är användarens fel / ironi (lite så ledningen på mitt jobb resonerar).

Har du läst denna tråd som ligger i Windows 10 forumdelen?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1444042-avinstallera-an...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ominstallera drivrutinerna.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Permalänk
Medlem

Verkar ha kommit ett antal uppdateringar till Anniversary Update redan så prova dessa först. För jag antar att det kommer vara svårt att inte få AU om man kör Windows 10.
Men se upp så du inte får andra problem.

https://tech.slashdot.org/story/16/10/01/035256/microsoft-bun...

Permalänk
Medlem

Jag kan knappt använda min dator efter denna installation. Inget fungerar som det ska. Nya markeringar i mappar syns inte förrän jag fört muspekaren utanför fönstret och sedan in igen. Då uppdaterar den. När jag skriver den här texten så hinner jag skriva 5 ord innan något händer på skärmen.
Processorn säger att den jobbar som den ska. Men lightroom tar betydligt längre tid på sig att utföra minsta åtgärd.

Permalänk
Medlem

Du skall kunna gå tillbaks till tidigare version om det inte gått mer än 10 dagar.

Vill bara tilläga att detta är ytterligare ett bevis på att tvingade uppdateringar är idiotiskt!

Läser man här i forumet så i stort sett alla som får problem så är den rekommenderade univeral lösningen en ren ominstallation. Kör själv alltid clean installation men det var knappast vad MS tutade för när de tvångsuppdaterade miljontals W7/W8.x datorer för att få det att se ut som att W10 är en hit.

Tycker synd om de som uppdaterade i "god tro" eller för att de inte hade en susning om vad de egentligen klickade på och fått problem för gemene man fixar inte detta själv.

Men visst, det är ju goda tider för konsulter och de goda tiderna lär återkomma mer eller mindre regelbundet efter varje större tvångsuppdatering av W10.