Teredo Tunneling Adaptor/Pseudo-Interface

Permalänk

Teredo Tunneling Adaptor/Pseudo-Interface

Hejsan!

Min kompisar har ett problem, han kommer inte online i Forza Horizon 3, detta pga att han saknar Teredo Tunneling Adapter.
Jag har fjärrstyrt hans dator, och lagt in Teredo Tunneling Adaptor, men jag får inte Teredo att funka som det ska.
Jag lyckas aldrig "få igång" det, eller vad mans ska säga.
https://gyazo.com/cb8f52b24e179aad179fa817401c9034

Följ länken för att få se en bild på vad kommandotolken säger då jag kör "netsh interface Teredo show state"
Den säger "offline" utan några errors.

Jag har försökt få igång det på olika sätt, men inget har lyckats.
För att få in Teredo i hans dator så gick jag in i Enhetshanteraren och la in det "manuellt"
Då detta inte fungerade så följde jag dessa instruktioner från support.xbox.com:

"Lösning 2: Avinstallera Teredo-adaptern

1. Högerklicka på Start-ikonen och välj sedan Kommandotolken (Admin).
2. Om du vill inaktivera Teredo kör du följande kommando från Admin-kommandotolken:

netsh interface Teredo set state disable

3. Högerklicka på Start-ikonen och välj sedan Enhetshanteraren.
4. Välj Visa och sedan Visa dolda enheter.
5. Välj Nätverkskort.
6. Identifiera alla adaptrar som innehåller "Teredo", t.ex. Teredo Tunneling Pseudo-Interface eller Microsoft Teredo Tunneling Adapter. Högerklicka på adapternamnet och välj sedan Avinstallera.
7. Starta om datorn."

Problemet här är att datorn inte lägger in Teredo av sig självt.

Är det någon här som vet varför? och vad som kan vara problemet och har en lösning på det?

P.S på min dator heter det "Teredo Tunneling psuedo-Interface" och i hans heter det "Adaptor" är det av betydelse?
D.S

Mvh /// Andrée

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foppopski:

Hejsan!

Min kompisar har ett problem, han kommer inte online i Forza Horizon 3, detta pga att han saknar Teredo Tunneling Adapter.
Jag har fjärrstyrt hans dator, och lagt in Teredo Tunneling Adaptor, men jag får inte Teredo att funka som det ska.
Jag lyckas aldrig "få igång" det, eller vad mans ska säga.
https://gyazo.com/cb8f52b24e179aad179fa817401c9034

Följ länken för att få se en bild på vad kommandotolken säger då jag kör "netsh interface Teredo show state"
Den säger "offline" utan några errors.

Jag har försökt få igång det på olika sätt, men inget har lyckats.
För att få in Teredo i hans dator så gick jag in i Enhetshanteraren och la in det "manuellt"
Då detta inte fungerade så följde jag dessa instruktioner från support.xbox.com:

"Lösning 2: Avinstallera Teredo-adaptern

1. Högerklicka på Start-ikonen och välj sedan Kommandotolken (Admin).
2. Om du vill inaktivera Teredo kör du följande kommando från Admin-kommandotolken:

netsh interface Teredo set state disable

3. Högerklicka på Start-ikonen och välj sedan Enhetshanteraren.
4. Välj Visa och sedan Visa dolda enheter.
5. Välj Nätverkskort.
6. Identifiera alla adaptrar som innehåller "Teredo", t.ex. Teredo Tunneling Pseudo-Interface eller Microsoft Teredo Tunneling Adapter. Högerklicka på adapternamnet och välj sedan Avinstallera.
7. Starta om datorn."

Problemet här är att datorn inte lägger in Teredo av sig självt.

Är det någon här som vet varför? och vad som kan vara problemet och har en lösning på det?

P.S på min dator heter det "Teredo Tunneling psuedo-Interface" och i hans heter det "Adaptor" är det av betydelse?
D.S

Mvh /// Andrée

Jag tycker det låter lite konstigt, är du säker att detta är själva problemet?

Än mer förvirrande är att du säger att problemet är att du inte kan aktivera Teredo (högst oklart varför detta skulle vara ett krav) men sedan citerar från support.xbox.com där de förklarar hur man deaktiverar Teredo för att lösa något slags problem (handlar det om samma problem?).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Jag tycker det låter lite konstigt, är du säker att detta är själva problemet?

Än mer förvirrande är att du säger att problemet är att du inte kan aktivera Teredo (högst oklart varför detta skulle vara ett krav) men sedan citerar från support.xbox.com där de förklarar hur man deaktiverar Teredo för att lösa något slags problem (handlar det om samma problem?).

Aj då, nu va jag lite klantig, jag glömde en del av den text jag citerade, enligt den guiden så ska datorn sen efter omstart lägga in Teredo då man kör "netsh interface Teredo run = default" kommandot. (Jag ligger i badet och kan ikte det exakta kommandot, men nått i den stilen)
Då jag kör det kommandot så får jag som meddelande "ok." Men adapter läggs inte in.

Jag/vi är rätt säkra på att det är detta som är fel, då detta har löst problemet för väldigt många och tråden adresserar problemet som [Löst]

Kollar jag sen på min adapter så heter den inte Teredo Tunneling Adapter, utan den heter Teredo Tunneling Pseudo-Interface, huruvida det är av betydelse vet jag inte. Men om jag kör "netsh interface Teredo show state" kommandot i kommandotolken så får jag upp en väldans massa mer information om den, än vad min kompis får, och det står dessutom "online" min min, men inte på hans dator.
Vi har oxå vart inne i spelet och kollat om problemet endå löst sig. Men det kvar står, han tar sig ikket ut online.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena!

Jag anser att detta problem är svår förklarat men iallafall...

detta problem har en av mina polare oxå... fast han har sin "Teredo" fungerande.

Problemet handlar om att xbox live tjänsterna jobbar tillsammans med den här teredo adaptern (eller vad ni vill kalla det), Teredo fungerar typ som 6to4 tunnel alltså med ipv6. min polare får upp i xbox appen att han inte kan få någon teredo address som behövs för att kunna spela online med vänner på Forza Horizon 3. andra spel via xbox appen funkar utan den här Teredo addressen men inte Forza Horizon 3.

jag har testat allt jag hittat på nätet bla gått igenom allt som xbox/microsoft supporten hänvisar till. inget fungerar.

Xbox Teredo Support: http://support.xbox.com/sv-SE/xbox-on-windows/social/troubles...

om det är någon som vet om det spelar någon roll om hur mycket information som kommer upp när man skriver
netsh interface teredo show state

Min kompis (cmd): http://imgur.com/aLxc3EO

Min egen (xbox app + cmd): http://imgur.com/c5w9v4u

// Hampus