Permalänk

Leave room for magic

Leave room for magic är baserat på ett Thermaltake Core P5 chassi där nästintill varje detalj är omgjord eller konstruerad från grunden. Fokus har legat på att sammanfoga mina intressen för konst och IT. Tanken har varit att bygga inte bara en dator med hög prestanda och kylning utan något som vågar ta plats i rummet och skapa sin egen magi.

Hårdvara:
Moderkort Gigabyte GA-Z170X-Gaming
Samsung 500gb 950 pro
CPU i7 6700k
Ram Vengeance 16gb 3200
Gpu gigabyte g1 GTX 1080
Alphacool Eisbecher reservoir + D5pump
250gb ocz
Extern HD station 2tb (backup/filflytt)
Tube monsoon 16mm
Vätska 2 sorter för blandning 
Barrow fittings (många)
8 st 120mm Riing rgb fans
Radiator 480mm AC UT-60
Psu-Corsair rm750x 750w
Ek block fullcover nickel acetal gpu och CPU
Noctua 80 mm fläkt
 Diverse Leds 5,3 och 2 mm
Grillcover radiator (omgjord)
Diverse plexi,järnplatta,plåt,vinyl två sorter, verktyg, fansplitters och färg och sist men inte minst en Smarrig kylpasta.
Kompis till datorn är en Acer predator 27" ips g-sync

En liten bonus är en ram jag gjort där jag kan bakbelysa

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt och unikt bygge.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

även fast de kanske inte faller mig i smaken så tycker jag de e bra gjort! saknar sleeve på kablar dock! bra jobbat 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, väldigt speciell design.

Sleeve borde vara standard om man moddar. Så mycket tid lagt, och så standard kablar....
Displayen var häftig, men det står inte ett ord om den. Vad är det?
Och typ 20 bilder från så konstiga vinklar att man inte ser vad det är, allihop på datorn framifrån. Men var har du nätagget? Bild på baksidan? Bild på hur du löst det med risern, bild bakom graffet?

Edit: Trodde det var ett extremt moddat chassi, men det är hyffsat original med PSU-shroud alltså?
http://www.thermaltakeusa.com/Chassis/Mid_Tower_/Core/C_00002...

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Snyggt byggt, väldigt speciell design.

Sleeve borde vara standard om man moddar. Så mycket tid lagt, och så standard kablar....
Displayen var häftig, men det står inte ett ord om den. Vad är det?
Och typ 20 bilder på datorn framifrån, men var har du nätagget? Bild på baksidan? Bild på hur du löst det med risern, bild bakom graffet?

Displayen ser ut att vara en Android platta av något slag? Tycker mig urskilja det på någon av bilderna där man ser navigationsknappar och statusbar.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk

@biorrith: är inte mycket som är orginal kvar. Är egengjort psu hölje.
Bild på baksida finns.
Bild på riserlösning finns.

Det stämmer att det är android med splashtop som lösning.

Permalänk
Skrivet av mikael_jomi:

@biorrith: är inte mycket som är orginal kvar. Är egengjort psu hölje.
Bild på baksida finns.
Bild på riserlösning finns.

Det stämmer att det är android med splashtop som lösning.

Länk till liten miniserie "tutorial" jag satte ihop för hur man kan göra egen cover för reservoar/psu.
https://i.imgur.com/hC6hTHQ.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Snyggt byggt, väldigt speciell design.

Sleeve borde vara standard om man moddar. Så mycket tid lagt, och så standard kablar....
Displayen var häftig, men det står inte ett ord om den. Vad är det?
Och typ 20 bilder från så konstiga vinklar att man inte ser vad det är, allihop på datorn framifrån. Men var har du nätagget? Bild på baksidan? Bild på hur du löst det med risern, bild bakom graffet?

Edit: Trodde det var ett extremt moddat chassi, men det är hyffsat original med PSU-shroud alltså?
http://www.thermaltakeusa.com/Chassis/Mid_Tower_/Core/C_00002...

Det enda som är kvar orginal är glasskivan. Allt annat är omgjort eller gjort från grunden. Till och med formen på hela lådan är omgjord.

Ds: tänkte köra sleeves men ville göra något nytt så jag har moddat orginalkablarna istället men hade nog varit snyggare med sleeves.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Snyggt jobbat!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ut som en kaffemaskin?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Jag gick ut ur rummet. Såg ingen magi

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!! *****

Permalänk
Medlem

Fint hantverk och precision. Konceptet verkar något... homosexuellt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segen:

Jag gick ut ur rummet. Såg ingen magi

haha, snacka om "slag under bältet"-kommentar

F ö, mer relaterat till bygget, var ett snyggt sådant, och riktigt fint genomfört, om än så jag inte finner mig villig att rösta då en dator ska ha en primär, stor skärm och tar bort fokus från datorn som enbart en beräkningskälla.

Men snyggt hur du tänker outside the box.

Gillar att färgtemat går mycket i vitt, samt snygga effekter med belysningen, har lyckats fått till en känsla av "less is more" i mina ögon.

Gillade dock det vhassit du utgått ifrån, hur det hade de knappar och ingångar du tycks satt på sidan, bättre när det var fram i fronten på datorn längs med den ena avlånga sidan.

Men du får tänka på att allt är subjektivt Dock fick jag upp ögonen för originalchassit du utgått ifrån, men skulle vilja ha en som täcker för så det inte kommer in damm lätt bland självaste komponenterna

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

Vad är det för program du kör upp på Androiden?

Permalänk

Kul med lite kommentarer!
Ville göra något annorlunda och det verkar jag ha lyckats med.
Skulle jag gjort om det skulle jag bara tagit en plåt då chassiet inte var till mycket hjälp. Det är stort core p3 verkar snyggare om man ska köra orginalchassi.

Kör tre gadgets på Androiden via splashtop.

Zipparn kul att det tilltalade även dig.

Bygg lite nya roliga grejer nu så jag kan gå in och rösta på er nästa månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite för rörigt för min smak. Men verkligen kul att du tog ut svängarna ordentligt. Det är alltid kul att se.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Vilka gadgets kör du?

Permalänk
Medlem

Jäklar vad fint du fick det. Och äntligen fick jag se ett Asus-fritt projekt.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!