In-home streaming till laptop?

Permalänk

In-home streaming till laptop?

Visste inte riktigt vilken forumdel detta skulle ligga i, men jag hoppas det blev rätt.

Jag kommer ha en burk ståendes i sovrummet med en i5:a och ett AMD Nano. Jag tänkte även skaffa en laptop att ha hemma som jag kan surfa och jobba på i vardagsrummet. Jag funderar även på att köpa en som går att spela lite på.

För att slippa köpa en svindyr laptop med spelgrafik tänkte jag att det skulle kunna gå att streama spel från sovrummets dator till laptopen kortare sessioner, kanske via Steam in-home streaming eller liknande. Funkar det idag 2016? Är kvaliteten ok?

Jag läste sweclockers test och då var det sisådär med AMD-kort. Är det bättre nu? Hade tänkt köra trådat hela vägen.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

Jag har kört en del på sistone och det funkar bra. Nu kör jag främst på min stationära i vardagsrummet streamat från en annan stationär, men jag har också kört lite på en laptop och jag kan inte se någon skillnad mellan dem alls. Alla mina datorer har endast trådlös uppkoppling vilket inte rekommenderas men det funkar tillräckligt bra ändå i mina ögon, dock kan man ibland se lite komprimeringsartefakter i snabba scener som ett youtubeklipp ungefär, men inga problem med latency eller så.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag har kört en del på sistone och det funkar bra. Nu kör jag främst på min stationära i vardagsrummet streamat från en annan stationär, men jag har också kört lite på en laptop och jag kan inte se någon skillnad mellan dem alls. Alla mina datorer har endast trådlös uppkoppling vilket inte rekommenderas men det funkar tillräckligt bra ändå i mina ögon, dock kan man ibland se lite komprimeringsartefakter i snabba scener som ett youtubeklipp ungefär, men inga problem med latency eller så.

Trevligt! Har du AMD-kort i host-datorn eller Nvidia?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heffaklumpmamma:

Trevligt! Har du AMD-kort i host-datorn eller Nvidia?

AMD, 7850.

Permalänk
Skrivet av snajk:

AMD, 7850.

Skönt att höra att det funkar! Då har jag lite fler möjligheter när jag letar laptop (och kan spara ganska många tusenlappar!).

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Tänk på att vissa spel har problem med amd och streaming. Som det nya Doom, blir bara svart bild med mitt r9 290 och steam link. Iofs är Doom det enda spelet som inte funkat av dom jag testat. Kvittar om jag kör dx11/12

Skickades från m.sweclockers.com