knarrande ljud från Corsair Hydro H110i GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Maj 2015

knarrande ljud från Corsair Hydro H110i GT

tja clockare.

har 2 av dessa hemma men 1 av dem har ett knarrande irriterande ljud.
har bytt båda fläktarna med ljudet kvarstår!

är det så enkelt att det är pumpen som låter? Inte duktig på just det här, NON menar förstås att det inte är något fel.

garanti gäller , 1 år gammal

tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Små luftbubblor i systemet eller pumpen i sig som inte mår bra. Tyvärr väldigt vanligt för AIO kylare

Speldator: Intel core i5 3570k 4,2GHz@1,128V| Asus P8Z77-I DELUXE | EVGA GeForce GTX 660Ti custom backplate | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO | Samsung 840 basic 120Gb SSD | 2Tb Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Venganse LP 16Gb (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420p Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Qpad QH-85 | Logitech MX-518 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Maj 2015

@infigo: vad gör man. Byter ut?
Tack för svar
Mvh Magnus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2013

@Blommen75: Min h115i gör också nått knackande ljud från pumpen, har ingen aning om alla låter så eller om det är nått fel på min :/ Hoppas verkligen inet förskottsutbyter i såna fall så man slipper vara utan dator i en vecka.

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Blommen75:

tja clockare.

har 2 av dessa hemma men 1 av dem har ett knarrande irriterande ljud.
har bytt båda fläktarna med ljudet kvarstår!

är det så enkelt att det är pumpen som låter? Inte duktig på just det här, NON menar förstås att det inte är något fel.

garanti gäller , 1 år gammal

tacksam för svar

Skrivet av whAtevercs:

@Blommen75: Min h115i gör också nått knackande ljud från pumpen, har ingen aning om alla låter så eller om det är nått fel på min :/ Hoppas verkligen inet förskottsutbyter i såna fall så man slipper vara utan dator i en vecka.

Hej på er båda!

Såklart så ska inte kylaren göra ifrån sig knackande ljud! Har ni Corsair Link installerat? Vad har ni pumpen inställd på för mode?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge