Spotify i gratisversion öppnar webbplatser med reklam och skadlig kod

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Vad förväntar du dig av ett företag som skrev ett öppet brev om brist på bostäder och beklaganden över skatt och reglerade hyror och sen visade sig att de blivit erbjudna en massa lägenheter 20 min från kontoret. Suck...

Samt, om man har åsikter om hur skattemedel används, bör man nog bida till dessa. Känns som om det finns en korrelation här. länk

Edit. Dock, det behöver byggas fler bostäder och staten har ett ansvar här. Det har han rätt i.

Permalänk
Medlem

Pinsamt värre när kollegorna trodde att vi på IT avdelningen håller på och porrsurfar hela dagarna. Fick iallafall se några schysta rattar!

Permalänk
Avstängd

Jag vill tippsa om det här tillägget i chrome

https://support.kaspersky.com/interactive/google/en/kisplugin

Glöm inte att stänga av adblocksen / banner-blocks på www.sweclockers.com efter installation

Det fungerar mot spotify popups å massa annat skit som cirkulerar på webben.

Permalänk
Medlem

Högst personligen känns det ju skönt att jag aldrig använt mig av Spotify då. Egen musik + VLC är vad jag kör.

Riktigt dåligt/klantigt av Spotify.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ett litet antal användare = Alla gratisanvändare som använder desktop klienten?

Finns det någon här som inte hade detta problem?

Permalänk
Medlem

Jag har påpekat detta fel till flera olika personer på Spotify i månader nu.
Personligen anser jag att de verkar skita fullständigt i detta.

Jag kör little snitch och då och då dyker det upp rätt många udda anrop kan jag säga.
Många kända leverantörer av malware bland de spotify anropar.

Förstår inte riktigt varför de inte ställer högre krav på annonsörerna, eller att de öht tillåter iframes i sina annonser. Eller att de inte sandboxar deras annonsplatser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Artikeln är uppdaterad med ett officiellt uttalande från Spotify!

Det skulle vara bra att granska lite mer efter detta ickeuttalande.

Det har cirkulerat mycket om detta på nätet senaste månaderna och det är föga troligt att "ett fåtal" är drabbade.