Möjligt att överklocka med MSI H97 Gaming 3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2011

Möjligt att överklocka med MSI H97 Gaming 3?

Tjenare.

Sitter som sagt på ett MSI H97 Gaming 3, är det möjligt att överklocka på detta mobo? För tillfället har jag bara en i5 4460 men förhoppningen är att en i7 4790k dimper ner i brevlådan nästa vecka.

När jag väl är inne i Bios så ser jag alla överklockningsmöjligheter men dom är inte tillgängliga, för jag inte har en k processor misstänker jag?
Jag har läst mej till olika, vissa säger att man kan överklocka en k processor på ett H mobo och vissa säger att man måste ha ett Z.

Någon som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Taskolle:

Tjenare.

Sitter som sagt på ett MSI H97 Gaming 3, är det möjligt att överklocka på detta mobo? För tillfället har jag bara en i5 4460 men förhoppningen är att en i7 4790k dimper ner i brevlådan nästa vecka.

När jag väl är inne i Bios så ser jag alla överklockningsmöjligheter men dom är inte tillgängliga, för jag inte har en k processor misstänker jag?
Jag har läst mej till olika, vissa säger att man kan överklocka en k processor på ett H mobo och vissa säger att man måste ha ett Z.

Någon som vet?

Sorry to be the one to break it to you, but...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Suomi
Registrerad
Dec 2010

Blir en bra uppgradering i vilket fall, 4790k har bra turbofrekvens oklockad också.

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define R3 Arctic White/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit