Spela upp bluray på Windows 10

Permalänk

Det ska bara va att installera om och ange samma nyckel igen.

Vad du får med power dvd är ett års licens av ett totalt sönderbloatat program som inte är värd mer än kanske 100:- i mina ögon då det är vett äldigt klumpigt och tungrott program som prioriterar varesig utseende eller användarvänlighet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Powerdvd 16 har funkat över ett år för mig, ganska bra program faktiskt, ångrar mig inte att jag köpte.

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv PowerDVD 16. Har haft det i mer än ett år och nu funkar det inte längre att spela upp skivor med det programmet inte ens DVD skivor funkar! Kommer hela tiden en notis som säger att jag ska uppgradera, vill inte det utan vill bara använda programmet. Blir så sur.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Det ska bara va att installera om och ange samma nyckel igen.

Vad du får med power dvd är ett års licens av ett totalt sönderbloatat program som inte är värd mer än kanske 100:- i mina ögon då det är vett äldigt klumpigt och tungrott program som prioriterar varesig utseende eller användarvänlighet.

Man ska inte behöva licens för ett år i taget. Har man betalat för det så ska det ju funka för alltid med uppdateringar då och då. Har själv detta problem med mitt PowerDVD16 Som inte ens vill spela upp DVD skivor längre. Blir så frustrerad och arg!! Betalade mycket för det programmet och vill nyttja det så länge jag vill utan att behöva uppgradera varje år. Varför har dom gjort så?? Girighet??

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Skrivet av mrbrix:

Man ska inte behöva licens för ett år i taget. Har man betalat för det så ska det ju funka för alltid med uppdateringar då och då. Har själv detta problem med mitt PowerDVD16 Som inte ens vill spela upp DVD skivor längre. Blir så frustrerad och arg!! Betalade mycket för det programmet och vill nyttja det så länge jag vill utan att behöva uppgradera varje år. Varför har dom gjort så?? Girighet??

väcka denna tråden var väl på gränsen till återppliva de döda....

men visst kör på.

troligen för att de kan.

De måste ju betala licens till sony för att kunna få nya nycklar för att avkoda nya BR skivor som trolige inte är gratis i inköp så ddärför har de kört på typ en subscription modell, sen hjälper det ju inte att de i stort sett har ensam marknad för det heller.

för att spela DVD kan du ju köra kodi, VLC eller något då jag tror det är ett licensfritt format men kan ha fel på det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Hahaha. Tack så mycket. Ok så det är därför jag inte kan spela upp Blue-ray skivor längre. Ungarna har en massa filmer på Blue-ray som dom vill titta på i datorn. Blir väl till att använda tvn`s blue-ray spelare då istället. Har Vlc också För deras DVD filmer. Tack för ett snabbt svar. God natt och tack för idag.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Huh? PowerDVD 16 säljs fortfarande t.o.m. Kontakta Cyberlink.

VLC innehåller libdvdcss för att olovligen avkryptera DVD-skivor. Libbluray ingår väl i VLC, men libaacs och libbdplus ingår inte fast utvecklas och stöds av VideoLAN/VLC. För libaacs behöver du skaffa nycklar för att kunna avkryptera BD. Alternativt kan du köra bara VLC/libbluray och avkryptera med AnyDVD HD eller DVDFab Passkey. AACS är ganska mycket mer komplicerat och Redfox samt DVD Fab måste underhålla stora databaser med nycklar för att det ska lira. Inte riktigt så illa för kommersiella blu-rayspelare, men i piratvärlden är det inte helt lätt.

Permalänk
Medlem